ineens bang zijn voor 1 kant van de bak

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ceso

ineens bang zijn voor 1 kant van de bak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-08 16:18

Ik ging gister rijden op mijn verzorgpony en ineens schrok ze heel erg van 1 kant van de bak. Dit heeft ze weleens vaker maar dan zet ik haar aan het werk doen we een paar moeilijke oefeningen en het is over. Dat is meer een beetje klieren. Maar deze keer als we bij de ene kant van de bak kwamen, stak ze haar kop in de lucht en ging er vandoor. Ze kwam zelfs een paar keer omhoog en dat was ik helemaal niet van d'r gewend. Zodra we niet meer aan die kant waren was er niks aan de hand.

Ik ben er verder niet op in gegaan en heb gewoon verder gereden en iedere keer een stukje dichterbij dat stuk gereden wat ze eng vond. Net zoals ik normaal altijd doe maar deze keer wilde ze er echt niet langs.

Nu had ik vandaag gereden (ik had prive les) en toen was er helemaal niks meer aan de hand, daarom heb ik er met mijn instructrice niet meer over gehad.

Maar wat ik me nu af vraag: heb ik er goed aan gedaan om er geen aandacht aan te besteden en gewoon verder te rijden, of had ik net zolang door moeten gaan totdat ze er wel langs ging?

eveline_86

Re: ineens bang zijn voor 1 kant van de bak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 22:40

Misschien hoorde ze wel een raar geluid of zag ze iets raars en is ze daar erg van geschrokken. Weet niet of ze erg eigenwijs is, maar het kan natuurlijk ook een streek geweest zijn, om onder het werk uit te komen of ff lekker uit te proberen.

Denk dat het wel goed is wat je hebt gedaan, je had ook net zolang kunnen pushen tot ze er langs ging maar als ze echt bang was had dat waarschijnlijk toch niet gewerkt....

Blij dat ze nu weer normaal doet maar als ze dit gedrag vaker gaat vertonen, denk ik toch dat het een eigenwijzigheidje is, en dan zou ik wel doorgaan. Vork

ceso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 11:40

bedankt voor je reactie Bloos ,

ik denk eigenlijk ook dat ze ergens bang voor was, maar zou echt niet weten waarvan..

als ze het vaker gaat doen ga ik ook zeker even met mijn instructrice overleggen.

eveline_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 11:42

ceso schreef:
bedankt voor je reactie Bloos ,

ik denk eigenlijk ook dat ze ergens bang voor was, maar zou echt niet weten waarvan..

als ze het vaker gaat doen ga ik ook zeker even met mijn instructrice overleggen.

graag gedaan! en idd, als t vaker gebeurt, gewoon even overleggen OK dan!