Ik rij al een tijdje een merrie voor een ander..laatste tijd alleen nog maar in het weekend ivm stage en een eigen paard. Paard is het meest brave paard dat ik ooit gereden hebt..maar ze was wat loom en erg mager dus ik heb er voor gezorgd dat ze hoger in het voer kwam te staan! Paard komt aan en wordt lekker wakker onder het zadel. Geen probleem. Maar nu komen we in het slechte weer terecht en de paarden komen daar amper buiten (ik vind het echt verschrikkelijk en trek het me ook vreselijk aan maar het is niet mijn paard!) Nou begint ze sinds vorig weekend te steigeren..en niet zo'n klein beetje ook maar echt recht om hoog! Nou ben ik niet snel bang maar dit is toch niet mijn favoriet..tot nu toe iedere keer gewoon doorgepakt en uiteindelijk in het bos terecht gekomen (buitenbak is een zwembad) maar vandaag begon het gelazer weer opnieuw..eerst even in het binnenbakJE gereden en toen naar buiten heen..eigenaresse was mee en ze was eerst onwijs braaf maar dan ziet ze wat en uit het niets staat ze dan ook zo weer recht omhoog en is met geen mogelijkheid vooruit te krijgen! Ze verzint vanalles; achterwaarts, steigeren, bokken!
Ik ben niet bang en wil haar best doorpakken maar hoe krijg ik dit er weer af..maar gewoon iedere keer weer opnieuw aanpakken? Het paard staat dus doordeweeks zo goed als hele dagen op stal (ik heb nu afgesproken dat ze iig iedere dag wordt gelongeerd) dus ik vind het ook eigenlijk ook wel sneu voor het paard..ik rij haar alleen nog omdat ik dr de bosritjes zo gun maar zo wordt het ieder weekend weer een gevecht en daar zit ik ook niet op te wachten..wat zouden jullie doen?