Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
midgie schreef:Er gebeurd nog heel erg veel in de mond van een 3.5 jarige, misschien dat ze aan het wisselen is,
Ook haar balans is nog niet ok, ik zou op het gemak gaan rechtrichten en dan komt het nageeflijke ook vanzelf.
Ik geloof niet in verveling, vaak ligt het probleem ook bij de ruiter, heb je geen les??
shan schreef:Misschien rijdt je juist met een te stille hand, de hand moet nl wel meebewegen met de mond van het paard.
En in stap beweegt het hoofd van het paard steeds iets naar voren en naar beneden, probeer die beweging te volgen met je arm.

elout schreef:Hallo bokkers,
Ik heb sinds kort een 3,5 jarige pony merrie,ze heeft hele goede gangen en is al netjes aangereden.
Ze staat al braaf stil bij het opstijgen,laar haar netjes rijden (volte's,galop,...) Maar in stap
schud ze met haar hoofd (zo naar voor). Ik trek niet of niets,ik rijd met een stille hand,en ik probeer
haar zoveel mogelijk te ondersteunen met mijn been,dus ze kan eigenlijk zelf kiezen of ze naageeft of niet,maar dit vind ik nog
niet zo belangrijk. Hoe komt dat ze in stap zo veel schud (in de andere gangen doet ze dit overigens niet).
Ze loopt op een dubbelgebroken trensje.
Kan iemand mij helpen ?
Groetjes,
Elout

Citaat:de fotos in je profiel bekeken.....
Jannepauli schreef:Citaat:de fotos in je profiel bekeken.....
op alle rijfoto's in je profiel hang je achterover... daar kan een paard niet op aanleunen of nageeflijk worden..
Misschien zijn het 'moment-opnames'? Maar als je dit structureel doet, moet je je eigen zit 's goed onder de loupe nemen.