Maar mijn merrie van nu ongeveer 16-17 jaar (engels volbloed) heeft een beperking in haar knie. Er is een klein stukje van een botje afgebroken met als gevolg dat ze een beetje bokbenig staat en dus niet zuiver loopt. Volgens de DA mag ze dus eigelijk max 2x in de week een half uurtje getraind worden, enkel stap en draf. En als ze ontspannen loopt mag er zelfs een klein rondje gegalopeerd worden. Voor de rest moet ze ingezet worden als wandelpaard en continu op de wei want rust roest

Mijn bijrijdster (sarahtje_x hier op bokt) rijd echt met heel veel respect voor Amore en ik zoek dus eigelijk dingen die ze met Amore kan doen zodat het voor beide ontspannend blijft.
Amore is van zichzelf een heel nerveus paardje die vooral op buitenwandeling openbloeit. Toch vind ik 1x in de week een half uurtje in de piste gericht training ook belangrijk om zoveel mogelijk verschillende spieren soepel te houden.
Wie heeft er ook een paard die niet meer alles mag/kan en hoe houden jullie spieren zo soepel mogelijk zonder het paard te vervelen?
Misschien handig om te weten, mijn bijrijdster komt op dinsdag en zondag. Eventueel kan ik op donderdag en mijn vriend op zaterdag nog iets extra doen met haar.
Heel belangrijk is wel dat ze momenteel niet mag galoperen tot ze volledig in ontspanning kan stappen en draven.
Back to basic dus