hallo
sinds een paar dagen begint mijn paard te protesteren met het rijden..
hij is van zichzelf al heel eigenwijs.Maar wordt nu steeds met de dag erger. Het begon eerst met niet op mijn been reageren. dan deed ik mijn handen naar voren en hem eerst weer voorwaarts laten lopen. Sinds vandaag begint hij mij mer uit te dagen op stal met opzadelen heeft hij steeds de oren in de nek als ik het zadel pak. als ik er eenmaal op zit en hem voorwaarts wil stappen gaat hij heel erg op mijn teugel hangen. ik laat hem meestal eerst laag en rond losrijden tot dat hij over de rug loopt en dan pak ik het op. ook reageert hij totaal niet op mijn been. ook als ik hem een beetje voorwaarts heb in de draf begint hij in 1 x stil te staan en wat te hippen. wil ik hem dan weer voorwaarts rijden gaat hij alleen maar achteruit lopen en op de teugel te hangen.Als ik dan weer aan draaf dan gaat hij steeds aanspringen in galop en na 2 passen weer stilstaan. Meestal is het naar 20 min. over en geeft hij zich zelf over en dan is er niks aan de hand. ook ben ik steeds bezig met overgangen te rijden zodat hij op mijn been reageert. en mij respecteerd.
heeft iemand misschien tips..??