Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
)
Natuurlijk kun je je been wel altijd erbij houdenapplepancake schreef:victorielove: beide handen naar buiten plaatsen, zo ver naar buiten dat de binnenhand tegen de hals aan zit, en buitenhand net zo ver? even ter verduidelijking, heb nl. hetzelfde probleem.
vaak geeft ik een tik op de hals, het helpt, maar het is geen oplossing voor mij.
Handen boven de schoft houden. De teugel zit inderdaad tegen de hals aan en ook mijn buitenteugel doe ik iets verder van de hals af. Als het waren zet je de schouder dan naar buiten. Op het begin moest ik zelfs mijn binnenhand over de schouder heen bewegen om het nog duidelijker te maken. Mijn merrie wijkt nu al opzij als de binnenteugel tegen de hals aankomt.
Jordy_ schreef:Je rijd je paard met je kuit, dus in principe als je de spoor goed gebruikt, merkt hij er niets van. Maar met dit soort dingen kun je met die spoor net even iets meer bereiken, omdat je het hem duidelijker kan maken, en een verfijnde maar scherper hulp geeft waardoor hij toch weet dat hij erom heen moet en er niet doorheen. Dus je gebruikt alleen je spoor waneer hij er door heen valt. Geef mij maar liever 1x extra je spoortje gebruiken dan je paard de hele tijd te moeten schoppen omdat hij er door heen valt. Spoor lijkt mij echt een goed hulpmiddel waneer je het op de goede manier gebruikt.
victorielove schreef:applepancake schreef:victorielove: beide handen naar buiten plaatsen, zo ver naar buiten dat de binnenhand tegen de hals aan zit, en buitenhand net zo ver? even ter verduidelijking, heb nl. hetzelfde probleem.
vaak geeft ik een tik op de hals, het helpt, maar het is geen oplossing voor mij.
Handen raken de hals niet aanHanden boven de schoft houden. De teugel zit inderdaad tegen de hals aan en ook mijn buitenteugel doe ik iets verder van de hals af. Als het waren zet je de schouder dan naar buiten. Op het begin moest ik zelfs mijn binnenhand over de schouder heen bewegen om het nog duidelijker te maken. Mijn merrie wijkt nu al opzij als de binnenteugel tegen de hals aankomt.