Ik hoor je hier dadelijk al zeggen, " ik voer haar zelf bij musli zonder haver" waarom zonder haver, denk je nu echt dat die Haflinger er zo erg zot van zou worden ?????? Nee hoor mssn merk je er zelfs niks van ik zou het zeker proberen neem er maar een fikse schep haver bij.
En het niet dadelijk reageren tja Haflingers zijn uiteraard niet de meest gevoelige op dat gebied maar dat wil zeker niet zeggen da je er niks mee zou kunnen doen hoor, nee zeker niet er worden idd endurance wedstrijden gereden met die beestjes en die kunnen best goed mee, maar je zegt da je alleen maar rechte lijnen tracht te rijden om ze recht te richten ???? Ik denk dat daar ook al een probleem in zou kunnen liggen, das niet echt afwisselend, en bied niet echt een uitdaging aan je paardje, rijd veel overgangen, veel buigingen, een cavaletti ertussen, maak het een beetje spannend, overgangen draf naar stop.....tot 5 tellen en weer ineens naar draf ( geen stap dus ) , hetzelfde met de galop , daar krijg je ze meestal wel wakker van... ( dus meer vooruit ).
Je zei ook da je constand moest drijven , probeer dat eens niet te doen, wanneer hij voorwaarts is laat hem gerust, onderbenen er echt vandaan houden en zeker ook niet knijpen met de bovenbenen, ontspannen zitten benen los, wanneer hij dan vertraagt benen iets naar achter leggen en even zachtjes vragen, indien geen reaktie hetzelfde maar dan kijhard, wel losse teugel laat hem gewoon doorhangen indien hij even vooruitschiet zeker niet gaan trekken aan de teugel wel belonen, want je vroeg vooruit hij gaat ook vooruit mssn iets te vlug maar dat los je nadien dan wel op gewoon onspannen en laten lopen, weer dadelijk benen los.
Het paard zal die ontspanning merken ( geen druk van de benen ) en zal daarom net de link gaan leggen van ik zal maar lopen want dan laten ze me gerust.
succes ik stuur je nog een pb