pessoa, pelham, watertrens, kk etc etc etc

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Meryl

Berichten: 2435
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tolbert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-03 19:58

Ilse schreef:
En ik rij met.... hackamore Lachen .


Wat is dat

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 20:55

Ik heb 3 bitten,
-een hele dikke bustrens (die vond mijn paard niet lekker)
-een ongebroken rubber bit
-en een kneveltrens, zo'n mega dure Robart Pinchless, die vindt ze héél lekker, ietsje minder dik, ze loopt er super op

sjuimpje- ik was laatst even aan het kijken of ze ook happy mouth kneveltrensen hadden, en toen kwam ik deze tegen Scheve mond http://www.sstack.com/shopping/product/ ... ductID=468 als je hem daar nog niet mee kunt houden Haha!

Ugene2001

Berichten: 1895
Geregistreerd: 11-11-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 13:12

Ik rijd met een gewone bustrens niet dik en ook niet dun.

Meryl

Berichten: 2435
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tolbert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-03 19:30

mdmoiselle schreef:
Ik heb 3 bitten,
-een hele dikke bustrens (die vond mijn paard niet lekker)
-een ongebroken rubber bit
-en een kneveltrens, zo'n mega dure Robart Pinchless, die vindt ze héél lekker, ietsje minder dik, ze loopt er super op

sjuimpje- ik was laatst even aan het kijken of ze ook happy mouth kneveltrensen hadden, en toen kwam ik deze tegen Scheve mond http://www.sstack.com/shopping/product/ ... ductID=468 als je hem daar nog niet mee kunt houden Haha!


Die is wel heel pittig....is dat echt nodig Verward

Sanny

Berichten: 215
Geregistreerd: 28-09-01
Woonplaats: Winschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 20:50

Ik rij met een ongebroken bustrens (dik) en een dubbel gebroken watertrens. Ook heb ik een ongebroken watertrens maar die heb ik nog nooit gebruikt.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 21:10

Ben ik dan de enige met een superscherp pessoabit waaraan ik ook nog constant zit te trekken en te zagen om haar aan de teugel te krijgen? Hoezo hebben jullie paarden dan allemaal zo'n zacht bit in? Met scherpe bitten berijk je veel meer en heb je ze veel eerder in de krul. Bovendien heb ik ook nog een slof en een thiedeman teglijk om maar dan wel superstrak anders heeft het nog geen zin... (zo is het toch wel goed hè Sjuim?? Haha! Haha! Haha! Haha! )

haha... grapje, dit hierboven is allemaal niet waar... ik rijd met pessoabit maar wel op de grootste ring, ze heeft een pessoabit omdat ze af en toe erg hard gaat en ik haar dan net niet meer kan terug pakken. Bovendien heb ik nog nooit een normale watertrens van 15.5 cm gevonden (want die maat heeft Sabientje nl.) Wie iets weet die meld zich maar pb ofzo...

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 21:12

Ik jaren gereden met een pelham. Gewoon aan de lange teugel als ze braaf was en als ze aan het etteren was, nam ik de teugels aan en werkte dat ding in.
Nu rijd ik sinds ongeveer twee (drie Verward) jaar met een dubbelgebroken trens en dan lukt heel goed. Ze is een stuk makkelijker geworden. (of zou ik beter geworden zijn? Haha! )

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 17:31

Meryl - dat was een grapje Knipoog , zulke dunne bitten zijn hier illegaal voor de wedstrijdsport. Als ik dat bit erin zou doen, zou die van mij geloof ik compleet gek worden Haha!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 17:32


Meryl

Berichten: 2435
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tolbert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-03 23:29

mdmoiselle schreef:
Meryl - dat was een grapje Knipoog , zulke dunne bitten zijn hier illegaal voor de wedstrijdsport. Als ik dat bit erin zou doen, zou die van mij geloof ik compleet gek worden Haha!


Ooh ik dacht al .... Bloos

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 21:56

Toen ik Im net had, reed ik op een bustrensje.
Daarna heb ik hem een tijd met een KK-correctiestang gereden (hij gooide zijn tong over het bit heen) en nu dressuur ik hem weer met een dubbelgebroken KK-aurigan bit met dik tussenstukje.

Springen doe ik met een ongebroken watertrens.

Meryl

Berichten: 2435
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tolbert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-03 10:43

imker schreef:
Toen ik Im net had, reed ik op een bustrensje.
Daarna heb ik hem een tijd met een KK-correctiestang gereden (hij gooide zijn tong over het bit heen) en nu dressuur ik hem weer met een dubbelgebroken KK-aurigan bit met dik tussenstukje.

Springen doe ik met een ongebroken watertrens.


Omdat ie met springen feller is ?

boemel

Berichten: 8428
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 18:34

Ik rijd altijd op een dikke enkel gebroken bustrens. Loopt ze heerlijk op.
Laatst even een fluitwatertrens (bit met gaatjes) geprobeert, omdat ze daar meer van gaan schuimen. Liep ze ook lekker op, maar ik merkte weinig verschil.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 15:23

Meryl"]
[quote="imker schreef:
Toen ik Im net had, reed ik op een bustrensje.
Daarna heb ik hem een tijd met een KK-correctiestang gereden (hij gooide zijn tong over het bit heen) en nu dressuur ik hem weer met een dubbelgebroken KK-aurigan bit met dik tussenstukje.

Springen doe ik met een ongebroken watertrens.


Omdat ie met springen feller is ?
[/quote]

Jeps, met springen gaat hij als een speer, dus heb ik hem hiermee iets beter onder controle. Dat geldt trouwens niet voor alle keren, want hij kan me toch onder me vandaan schieten!!!

pmarena

Berichten: 48184
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 16:08

Ik heb Rena nu anderhalf jaar , heb het laatste half jaar nauwelijks gereden maar rij er zo weer mee weg gelukkig Lachen

Ik rij haar ook op een Hackamoortje , maar omdat ze zo gigantisch vooruit is gegaan qua ontspannen , vertrouwen en braafheid , heb ik nu een side-pulletje aangeschaft , nog een tandje vriendelijker dan een Hackamore. Ik heb haar nu 2 keer ermee gereden , voelt nog wel wat wiebelig aan , en het is wel wennen dat mijn teugels nu weer op bit-hoogte vastzitten zeg maar , met die scharen van de Hackamore zitten je teugels wat lager vast , dat voelt rtoch eigenlijk prettiger , natuurlijker aan.

Maarja van de zomer kijken we wel hoe hij bevalt , dan gaan we weer lekker saampjes eropuit Lovers.

De Hackamore is iig echt een hele fijne , lekker elaxed , je bent erg aangewezen op je benen , zit , stem als besturing dus dat is alleen maar goed. Is het peerd braaf dan rij je gewoon met je teugels in een boogje puur op je zit en stem , en heeft het dier geen vervelend stuk staal in de mond de hele tijd. Als je even je teugels nodig hebt dan werkt de Hack ook goed in , heel simpel en duidelijk en bij een paard dat wil rennen althans bij de mijne , werkt een zachte ophouding met de Hack beter dan met een bit.

Zie mijn profiel voor Rena met Hackamore.

pmarena

Berichten: 48184
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 16:36

Hier nog een fotootje van een Hackamore , naar mijn smaak zit deze wat te laag op de neus , ik wil hem iig hoger hebben op het wat zwaardere deel van de neus.
Maar dit is dus wel een duidelijk plaatje van een Hackamore Lachen

Afbeelding

Bjanka
Berichten: 1
Geregistreerd: 04-07-06

Re: pessoa, pelham, watertrens, kk etc etc etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 11:40

ik rijd met een dubbelgebroken watertrens van Sprenger... Is duur maar onwijs g0ewd merk..
Is een massieff bitje, en mn paard van 1.80 reageerd er g0ewd op..
Rij buitenritten met een pessoabitje,, omdat hij zich dan helemaal uit wil leven, en gwo0n MEGA sterk maakt..
Maar gebruik geen pessoa met dressuur ofs0 Knipoog

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Re: pessoa, pelham, watertrens, kk etc etc etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 12:06

heeeeeel oud topic