Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
En ik kan je zeggen dat als ze echt niet meer luisterd die best streng zijn ! xkimmx schreef:Misschien stond heter niet duidelijk ( of zelfs niet? ) maar ze krijgt wel tikken, maar dan op dr hals.En ik kan je zeggen dat als ze echt niet meer luisterd die best streng zijn !

Miss_Malfoy schreef:Er zijn al goede tips gegeven zie ik.
Kijk eerst eens of het geen lichamelijk probleem is, of ze mischien te weinig voer krijgt. Dat moet je echt heel zeker weten.
Word je ook eens bewust van hoe je rijd. Mischien geef je zelf de hele tijd been, en heb je haar op die manier afgestompt. Als jij been geeft, zij luistert, maar jij haalt de druk niet weg (je stopt niet met drijven) dan snapt ze niet meer wat je bedoelt. Dus negeert ze het drijven gewoon maar.
Ik weet niet of je les hebt? En zo ja, ben je er tevreden mee, leer je er veel, verbeterd je rijden? Je mag best kritisch zijn, ik stel ook veel eisen aan een instructeur, omdat ik gewoon goed wil leren rijden.
Als je wilt wegstappen, pak je eerst je zweep in een hand en geef je de gewenste hulp daarvoor (bij voorkeur een kuithulp). Waarschijnlijk reageert ze daar niet goed op, en daarom heb jij je zweep vast klaar. Je geeft direct een paar rotmeppen, laag op haar kont, op haar bovenbeen bijna. Dit klinkt heel gemeen, maar ik vind het nog niet half zo gemeen als de hele tijd schoppen en slaan.
Edit: En het mooie aan deze methode is dat als je het goed doet, je na een kwartiertje je zweep niet meer nodig hebt, en je niet meer hoeft te schoppen.
midgie schreef:Miss_Malfoy schreef:Er zijn al goede tips gegeven zie ik.
Kijk eerst eens of het geen lichamelijk probleem is, of ze mischien te weinig voer krijgt. Dat moet je echt heel zeker weten.
Word je ook eens bewust van hoe je rijd. Mischien geef je zelf de hele tijd been, en heb je haar op die manier afgestompt. Als jij been geeft, zij luistert, maar jij haalt de druk niet weg (je stopt niet met drijven) dan snapt ze niet meer wat je bedoelt. Dus negeert ze het drijven gewoon maar.
Ik weet niet of je les hebt? En zo ja, ben je er tevreden mee, leer je er veel, verbeterd je rijden? Je mag best kritisch zijn, ik stel ook veel eisen aan een instructeur, omdat ik gewoon goed wil leren rijden.
Als je wilt wegstappen, pak je eerst je zweep in een hand en geef je de gewenste hulp daarvoor (bij voorkeur een kuithulp). Waarschijnlijk reageert ze daar niet goed op, en daarom heb jij je zweep vast klaar. Je geeft direct een paar rotmeppen, laag op haar kont, op haar bovenbeen bijna. Dit klinkt heel gemeen, maar ik vind het nog niet half zo gemeen als de hele tijd schoppen en slaan.
Edit: En het mooie aan deze methode is dat als je het goed doet, je na een kwartiertje je zweep niet meer nodig hebt, en je niet meer hoeft te schoppen.
Het eerste stuk dacht he dat is iemand die weet hoe het werkt, maar helaas met verder lezen blijkt het wat minder te worden.
Een paar rotmeppen, sorry maar weet niet van wie jij les krijgt?
Is geen manier om een paard te rijden,
Leer eerst eens het verschil tussen voorwaarts en tempo.
Leer ook eens waarvoor de zweep gebruikt dient te worden en dat is niet om een paar rotmeppen te geven het eerste kwartier,
Kan me zo bedenken dat het paard wat jij rijd op de zweep rijd en niet op jou hulpen, du spuur uit respect voor de zweep en niet uit respect voor jou, want zo te lezen heb jij niet veel respect voor het paard, erg jammer dat er nog steeds zulke adviezen worden gegeven, een ding ik hoop dat ze niet opgevolgt gaan worden![]()
Ik weet niet op welke methode jij les krijgt , maar zou maar eens een andere instrutrice zoeken.

midgie schreef:Misschien een andere manier van trainen proberen, of les nemen van iemand die jou kan leren hoe het ook zonder schoppen kan??
Bokken op de zweep is een teken dat jij teveel doet en geen respect hebt voor je paardje, dat heeft echt geen enkele zin.
Ga eens wat ana grond en handwerk doen, misschien dat je dan een soort band met de pony krijgt, waardoor ze wel voor je wil werken,
Kan het niet iets lichamelijks zijn?
Vivjuuh schreef:midgie schreef:Misschien een andere manier van trainen proberen, of les nemen van iemand die jou kan leren hoe het ook zonder schoppen kan??
Bokken op de zweep is een teken dat jij teveel doet en geen respect hebt voor je paardje, dat heeft echt geen enkele zin.
Ga eens wat ana grond en handwerk doen, misschien dat je dan een soort band met de pony krijgt, waardoor ze wel voor je wil werken,
Kan het niet iets lichamelijks zijn?
Als ik mag reageren..
Als je paard bokt op een tik, dan betekent dat (in mijn ogen) dat jou paard geen respect heeft voor jou.
Ik rijd een paard bij die echt niet wilt werken voor je, en echt een deugniet is, en hij neemt je echt in de maling, als jij niet streng genoeg bent dan lacht hij je uit..dus vanuit deze ervaring kan ik opmaken dat hij geen respect heeft voor mij als ik hem een tik geef en hij een bok (als reactie daarop)..