Het valt mij op dat mijn pony eigenlijk - dressuurmatisch gezien - helemaal niet vooruit gaat. Ik heb hem nu 2 jaar, maar hij loopt niet echt mooi of zo. Het ziet er een beetje sukkelig uit. Hij loopt ook niet nageeflijk, nooit. Maar echt dressuur, daar probeer ik al zo lang naar toe te werken, maar niks helpt... Les, privéles, hij pakt het gewoon niet op. Hij doet er niks mee. En daar baal ik dan toch wel van.
Het is ten slotte wel al 2 jaar lang zo. Hij is afstammingloos, dus ik denk dat er in het verleden gewoon niks met hem gedaan is. Hij is waarschijnlijk niet op kwaliteit en zo gefokt, maar ach.. Wat interesseert dat. Als ik soms naar andere mensen in de bak kijk, dan denk ik: waarom gaan zij zo vooruit en wij niet? Het zou echt super zijn als hij wat vooruit zou gaan.
Btw, hij loopt bij iedereen zo als bij mij. Al zet je er een Z-ruiter op.
Het zit gewoon in hem, dat lompere. Ik verlies nu ook wel een beetje mijn plezier in het rijden, omdat ik op dit moment niet echt een doel heb, door die mislukte pogingen. Want ik wil zo graag dat we kunnen starten, maar ik zie ons niet zo snel wedstrijden rijden.
Hij is niet zo'n wedstrijdpaard, daar is 'ie veel te stoer voor. Toch zou het wel heel leuk zijn. Hij is zo'n leuk paardje om te zien, hij heeft ook een heel persoonlijk karakter. Maar ik blijf toch piekeren om het rijden.