pony loopt te diep, en ik krijg hem niet omhoog gereden.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Goesju

pony loopt te diep, en ik krijg hem niet omhoog gereden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 20:28

hallo,
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, mijn pony (5 jaar oud) gaat altijd erg hard.
als hij nadat ik een tijdje heb gereden gaat ontspannen dan gaat hij veelste diep lopen, ongeveer met zijn hoofd tussen z'n knieen. als ik hem dan omhoog probeer te drijven gaat hij alleen maar harder, maar hij laat zijn hoofd gewoon hangen. hebben jullie misschien tips?

groetjes Marlies

Anoniem

Re: pony loopt te diep, en ik krijg hem niet omhoog gereden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 20:29

Hand naar voor en drijven!
Op t moment dat ze begint te ontspannen en ze zakt, geef dan een kneepje in de teugels om aan te geven dat dat genoeg is.

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 14:37

Kleine ophouding maken als hij te diep zakt, en misschien je handen een stukje hoger houden? Daarbij goed drijven zodat hij wel voorwaarts blijft.

Als ik mijn handen hoger hou, zakt mijn paard ook minder.

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 14:53

Je kan dan proberen je teugels stilletjes losser te laten. Zodat zijn neus er meer uit kan komen. Als zijn neus er meer uit is, dus meer naar voor (daarom niet omhoog). Geef je een beetje been, automatisch zal hij zijn hoofd dan hoger doen. Als hij sneller gaat lopen maak je een halve ophouding (niet met de teugels, want dan gaat dat hoofd terug omlaag, wel met je zit: billen samenpitsen).

Nevaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 16:40

Ik had hier ook last van, maar de mijne ging dan ook nog in de teugels 'hangen' Ik weet niet of die van jou dit ook doet? Maar zo wel, gewoon je teugels losgooien als hij dat doet, dan komt hij weer omhoog, omdat hij anders niet meer goed zijn evenwicht kan bewaren, na een paar keer hangen ze niet meer en als het goed is dan loopt hij ook niet meer zo diep. Dit heeft bij mij erg geholpen, dit heb ik van mijn instructrice, dus niet zelf verzonnen. Succes.

Goesju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 19:15

bedankt allemaal,
ja hij gaat ook erg hangen en dan word hij erg sterk.
ik heb het aan mijn instructrice gevraagt en die zegt dat ik gewoon veel overgangen en figuren moet gaan rijden zodat zijn achterhand er meer onder komt. zo gaat hij vanzelf zijn hoofd hoger houden zegt ze.
bedankt in ieder geval!

____

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 20:14

Als je paard te diep loopt moet je korte ophouding(en) geven en hem voorwaarts drijven, zeker niet je handen hoog doen want daardoor gaat hij nog meer hangen! Succes ermee

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 21:25

Mijn pony doet als het even kan hetzelfde en mijn oefeningen van mijn (zz ligt) instructrice zijn:

* Veel overgangen rijden/schakelen. Ook veel schijnovergangen.
* Zorgen dat hij áán het been is en niet voor het been of te traag op het been.
* Apsolute niet onder je vandaan laten rennen. Zodra het tempo overgenomen wordt terug pakken.
* Zodra je dat onder controle hebt zorgen dat de achterbenen ondersteund worden door jou benen, dat die van achter naar voor gaat lopen, achter gaat dragen en dus voor minder zwaar in de hand wordt.
De volgende hulp is binnenbeen geven en een ophouding aan de buiten teugel zodat het koppie erop komt en de achterhand actiever wordt.

Klinkt zo even heel simpel maar ik weet wat het is, zo'n hete pony die het liefste lang en laag op de voorhand rondstruint Knipoog
Voor voorbeeld foto's zie profiel en daar kun je ook zien of het beter wordt naar jou mening met deze instructie Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 21:30

Heel veel schijnovergangen rijden. En zelf echt goed het tempo bepalen. Wil hij teveel zakken ophouding maken en direct voorwaarts rijden, maar niet onder je vandaan laten lopen. Heel veel succes!

Caprice_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 21:43

Net wat heel veel anderen zeggen, gewoon lekker voorwaarts rijden en veel overgangen maken.
Mijn vorige paardje deed dat ook en deze oefeningen helpen echt heel goed.. veel succes ermee en ben benieuwd hoe het over een tijdje gaat Lachen

Offtopic: Pink_Horizon ik keek net even op je profiel omdat je het over voorbeeld foto's had. Maar jeetje he, wat heb jij je paardje(s) mooi aan het lopen zeg. Echt super om naar te kijken Lachen

Goesju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 20:48

@ Pink_horizon en eigenlijk iedereen wel
ik ga hier nu ook echt mee aan de slag, en ik hoop dat het binnekort weer beter gaat! hebben jullie daar ook wel eens last van dat jullie paarden dan ook zo sterk worden? ik kan laat maar zeggen helemaal achterover gaan hangen en wat dan ook maar hij rent gewoon door, loslaten heeft ook niet zoveel nut dan vlieg ik vooral in de buitenbak bijna over het hek. heeft iemand daar ook nog tips voor misschien?

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 22:09

Ja ook herkenbaar Knipoog.
Gewoon een dominantie spelletje. Ik heb tijden dat ik Pride echte even hard aan moet pakken omdat ze met mij rondloopt ipv ik met haar. Soms gaat het tijden goed en dan sluipt het er ineens toch weer in.
We gaan wel ooit in volle galop recht tegen de bakrand omhoog hoor, maar remmen zal ze!
Soms echt om moe van te worden, zon hyper dier....

Goesju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 19:13

vandaag ging het rijden erg goed!
ik heb nu ondekt dat ik hem gewoon tijdens het instappen en gewoon het loswerken goed recht moet maken (en ook goed recht houden) dan gaat hij toch lekker ontspannen maar niet te diep lopen. ik was vandaag echt weer een keer blij toen ik eraf kwam:d ik ben vandaag ook wel echt bezig geweest om hem op mijn tempo te laten lopen dus dat heeft misschien ook geholpen. maar goed ik ben weer blij!