Nickeltje schreef:Ok, dit vergt enig knutselen, maar kan een enorme openbaring voor je zijn:
Neem een gewoon A4 blad. Knip dit in de lengte in repen van een cm of 6. Vouw deze reep 1 keer in de lengte door. Als je dit nu dwars door wil scheuren zal je merken dat als je de strip aan 2 kanten gewoon beetpakt en iets druk op zet, dat het niet scheurt, probeer voor jezelf eens heel bewust te voelen hoe veel druk er nodig is om het door te scheuren.
Ok, dat was onderdeel 1.
Het echte knutselen is met deze repen aan je teugels. Je hebt dus ook breed plakband nodig en het handigste is niet te gladde teugel.
1 kant van de strip plak de aan de teugel vlak achter het bit. Het andere uiteinde plak je een stukje verder aan de teugel, maar niet over je lengte straks langs de teugel. Als de strip strak staat, moet er een bocht in het stuk teugel zitten tussen de plakbanden. Doe dit bij allebei je teugels.
Als je nu gaat rijden, vervangen de strips dus een stukje van je teugel maar als je ze kapot maakt, heb je gewoon je eigen teugels en dus geen gevaarlijke situatie.
Nu zul je als je gewoon gaat rijden merken hoe snel de papieren scheuren...
Er zijn natuurlijk altijd wel situaties waar bij elke ruiter zo'n stuk papier te zwak is, maar als je er een dressuur les mee kunt volrijden, ben je erg goed bezig!!
Ik zal het eens proberen, bedankt voor de tip.
Alleen denk ik niet dat de intructrice daar blij mee is
Want het zijn manegepony's.
Maar onderdeel 1 ga ik zeker proberen!