beginnen dressuur rijden op latere leeftijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

snakeman04

beginnen dressuur rijden op latere leeftijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 23:28

hallo

Ik heb hier een volbloedje staan die al een jaar of 17 is. Hij kwam uit de koers vroeger. Wij hebben hem vanaf een 3.5 jaar en gebruikten hem enkel voor recreatie. Ik zelf heb met een ander paardje altijd dressuur gedaan en goed resultaten behaald. Nu is dat paardje al 27 jaar en op rust. Nu kan je nog wel iets bereiken met een paardje die al 17 jaar is. Kan je nog resultaten bereiken? Zo kan ik natuurlijk wel weer wat oefenen want ik heb al ne hele tijd geen dressuur meer gereden. Ter voorbereiding op een nieuw paard.

Zo wat zijn jullie meningen van die proffesionele paardemensen? Knipoog

Juangi

Re: beginnen dressuur rijden op latere leeftijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 07:30

Ik zal het gewoon doen, elk paard kan dressuuren dus de 17 jarige ook. Alleen is niet elk paard er goed in Knipoog

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:51

Wat is nu precies je bedoeling? Je wilt dit paard wat al een tijd stil staat {of word er nu nog steeds recreatief mee gereden} nu gaan rijden en er dressuur mee gaan rijden ter voorbereiding op een ander paard. Dus als jij over een tijdje weer een ander paard hebt dan laat je deze weer staan?

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:52

Tuurlijk kan dit. Mijn paard is ook pas sinds der 20ste dressuur matig gereden, en dit gaat haar erg goed af Haha!

Zitaswoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:54

Als ze wat ouder zijn (17 is die toch he?), zal het wat langer duren voor ze weer soepel en fit zijn, en een extra check up door bijvoorbeeld een fysio kan zeker geen kwaad, maar ik zie niet in waarom het niet zou gaan, als het paardje nog gezond is!

Ga ervoor!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 18:02

Ik snap niet dat iedereen 17 als '' oud '' ziet.
Mijn paard word in april 22, en daar spring ik nog vaak mee, rijd er dressuur matig mee, ik rijd haar 5 a 6 keer per week.
Zodra je een paard stil zet word hij pas oud. Knipoog
Paard geeft zelf wel aan wanneer het teveel word, maar bij 17 zie ik al helemaal geen problemen moet ik eerlijk zeggen. Bloos

Selma204

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 20:04

Joscaa schreef:
Ik snap niet dat iedereen 17 als '' oud '' ziet.
Mijn paard word in april 22, en daar spring ik nog vaak mee, rijd er dressuur matig mee, ik rijd haar 5 a 6 keer per week.
Zodra je een paard stil zet word hij pas oud. Knipoog
Paard geeft zelf wel aan wanneer het teveel word, maar bij 17 zie ik al helemaal geen problemen moet ik eerlijk zeggen. Bloos

daar ben ik het helemaal mee eens Haha!

17 is helemaal niet "oud".
Alleen kan je denk ik niet verwachten om er uiteindelijk Z2 mee te rijden (maar dat ik ook niet je bedoeling Tong uitsteken dus dan maakt ook niet zoveel uit xD)

snakeman04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 21:02

Al bedankt voor de vele antwoorden.

Ja nu word er niet meer mee gereden. Ben hem weer alles wat aan het gewoon laten worden want het is eentje met karakter. Zou hem willen longeren maar ik zou het op mijn eentje moeten kunnen doen en da zal ni simpel zijn. Heb het al geprobeert vroeger en da ging niet vlot. Iemand tips?

Eerst weer ijzers laten zetten.

Ik zou toch willen proberen om 3 a 4 keer in de week te rijden.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 21:05

Mijn nu 14 & 15jarige tuigpaarden ben ik vorig jaar begonnen met dressuurmatig rijden (en zowiezo inrijden, waren nooit onder zadel geweest). en de ene heeft gewoon veel meer aanleg dan de ander. de ene wil ik komend jaar officieel mee gaan starten..