Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
MariekeA schreef:Fotootje??
Als ik je goed begrijp zou ik zeggen dat je de achterhand er iets meer, of met meer impuls onder zou moeten rijden
Eyck schreef:Gebruikt ze die soepelheid om onder de oefeningen uit te komen?
Wat zegt je instructrice (behalve dat ze zegt dat het inderdaad zo is).
Hoe is de hals verder? Arm bespierd, normaal bepsierd, zwaar bespierd? En hoe is de kaakverbinding?
Ik zou contrastellingen rijden, veel hoofd/halshouding wisselen en goed op twee teugels rijden..
Als ze bv. wegbuigt in haar hals, moet je blijven rijden en op de contrateugel iets meer druk en aanvullen met je andere been..
Snap je? :p
succes
laura1986 schreef:Ik zou de oefeningen vooral niet te moeilijk maken voor dr, en met heel zachte hand rijden. Ik krijg als ik je verhaal zo lees namelijk het idee dat ze druk (en de oefening) wil vermijden. Ze is nog niet zo lang onder het zadel, dus kan het ook best zijn dat ze nog niet kan wat er wordt gevraagd..? Wat is haar leeftijd trouwens?
Groetjes
LindyH schreef:Bedoel je dat ze haar nek te veel opkrult? Dat ze te veel nageeft?
Mijn paard deed dat laatst ook met achterwaarts gaan toen hij last van zijn rug had. Pas als hij maximaal had nagegeven ging hij achterwaarts. Nu is hij behandeld en gaat nu weer achterwaarts zonder eerst extreem na te geven.
edit: Hij verzette zich ook bij het afwenden, met name naar rechts. Mijn paard is 6 en bij hem was het zeker geen puberteit.