hoe pony nagefelijk rijden en bokken voorkomen? HELP!!!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bobby33

hoe pony nagefelijk rijden en bokken voorkomen? HELP!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 17:42

hoi

ik heb tijdelijk een pony van mijn nicht die moet ik doorijde want ze zit nu in amerika , ze iis bang dus ze wilt dat ik haar goed in rij, kei lieve pony maar een monster met rijde
het gaat allemaal heel goed all1 ik kan haar niet nageeflijk rijde terwijl ik dat normaal wel met me eigen pony wel gaat , haar nek is wel styf maar hoe ry ik haar goed nagefelijk zonder getrek enzzzzzz want de meeste verw8en het wel vn mij.......
en nog een probleem ze bokt heel veel en dan ook egt gemeen , voral in galop kop tussen benen en een kei *** bok , en ik schaam me dn echt doodd!!!!!!!! hoe los ik de galop goed op gewoon gelyk aanspringe want als ik een tik geef gaat se bokken

wie kan me helpen?!?!?!?!?!?!?!?!?!

laura

just_kiki

Re: hoe pony nagefelijk rijden en bokken voorkomen? HELP!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:31

eerst lekker los maken. laag rijden. begin nouw niet meteen met nagevenlijk - dat komt wel. Als jij zegt dat ze stijf is zou ik nog niet eens denken aan nagevenlijk. Lekker los stappen en veel volte's doen, buigoefening zodat ook die nek lekker los komt. Daarna pas oppaken. Niet verwachten dat je gelijk een paard nagevenlijk moet rijden. Vind het ook raar dat je zegt dat word verwacht. Wat heb je liever een strak in de krul getrokken paard of een lekker los paard dat uiteindelijk wel contact zoekt aan de teugel ?

Type is ook een vak he Nagelbijten / Gniffelen ?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:36

Citaat:
Typen is ook een vak he?
Haha!

Rij eerst een voorwaarts zonder aan de teugels te zitten..
Voorwaarts is een eerste vereiste!

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:44

femmefatale1 schreef:
Citaat:
Typen is ook een vak he?
Haha!

Rij eerst een voorwaarts zonder aan de teugels te zitten..
Voorwaarts is een eerste vereiste!

muts Clown
das een klein foutje Clown

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:12

Nageeflijk rijden kun je pas als je paard zich wil ontspannen en als ik het zo begrijp, wil dit paard zich niet ontspannen. Zoals femmefatale al zei, ga niet meteen aan die voorkant zitten te trekken.
Rijd de pony goed voorwaarts en dan zul je zien, dat de nageeflijkheid vanzelf al wel komt.

QuintyKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:17

Waarom schaam je je dood dat de pony bokt in de galop? Verward
Anders was er nou echt iets gebeurt want mijn pony bokt ook veel....
Zoek als eerst eens de fout op die jij maakt of de pony.
Trek je teveel in zijn mond of wil hij gewoon niet aanspringen in de galop?Ben je nog te veel bezig met nageefelijk in de galop?
Zo kunnen wij geen andwoord geven op die vraag want we weten te weinig.

En typ eens in het Nederlands niet in msn-taal

Incredible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:26

Je moet zorgen dat je hem goed voorwaarts houd zodat hij niet de kans krijgt om te bokken. Je moet het merendeel met je been doen dmv kneepjes en aan de teugel ophoudingen maken. Tegen de stijfheid kun je beter veel figuren rijden, stellingen vragen zodat hij zijn hoofd lekker los beweegt tijdens het rijden. Ikzelf vind doorzitten fijner zodat ik ontspannen kan rijden en het hem makkelijk maak om zich te buigen. Je merkt dat het paard het moeilijk vind om met hoofd omhoog te rijden en gaat vanzelf omlaag buigen zodat hij lekker ontspannen kan rijden. Je moet een beetje experimenteren. Het gaat niet in 1,2,3.. ik ben er ook nog steeds mee bezig maar het gaat steeds beter. Ze begint al door te krijgen van oooh dat is toch wel fijn. Na het rijden laat ik haar ook de hals strekken, en kan ik het de volgende keer weer opnieuw oppakken. Nu in stap doet ze het vanzelf, in draf laat ik haar veel voltes en figuren rijden. Om de volte kan ik haar met stelling makkelijk laten afbuigen omdat ze dan al deels meebuigt.

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:50

Veel overgangen maken !!

bobby33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 09:19

oke heel erg bedankt allemaal

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 11:52

beloon ook eens als die het wel goed doet, dus galop zonder bokken.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 12:41

Denk dat je eerst aan stelling em buiging/gymmen moet gaan werken om de pony soepel te krijgen, veel met rechtrichten bezig gaan, denk dat als de pony soepeler is de galop ook beter zal gaan en anders gewoon voorlopig even geen galop doen, de pony bokt niet voor niets.
Trekken in de mond is altijd fout , zo rij je een pony niet nageeflijk.
Waarom verwachten de mensen veel van jou??
Is er een rede waarom jeje schaamt omdat je de pony niet kan rijden zoals jij het wil, misschien wijst deze pony jou juist op jou fouten en kan ej er nog veel van leren, denk dat je met heel veel zachtheid deze pony wel netjes kan rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 12:44

Sommige pony's zijn nou eenmaal moeilijk nageeflijk te rijden dan anderen, dat kan aan de bouw liggen of aan de manier waarop ze getraind zijn. Neem gewoon de tijd en steek energie in het soepel maken van de pony. Niet trekken aan z'n mond en lekker voorwaarts rijden, veel overgangen en voltes, slangenvoltes etc.

Je hoeft je echt niet te schamen, op een andere pony rijden dan je gewend bent vergt altijd wat tijd voordat het lukt.

(Als je je bericht in gewoon Nederlands schrijft is het wat makkelijker te begrijpen)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 08:29