Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
superwoman schreef:Te diep of opgekrobt?
Als het opgekobt is, zou je het beste kunnen werken met lang en laag. Het kost gewoon tijd.
Suusje92 schreef:superwoman schreef:Te diep of opgekrobt?
Als het opgekobt is, zou je het beste kunnen werken met lang en laag. Het kost gewoon tijd.
nou hij loopt niet opgekropt hij loopt gewoon etjes aan de teugel, maar dan gaat hij in 1 keer omlaag emt zijn hoofd en blijft hij diep lopen en gaat hij hangen. Ik heb m gisteren lang en laag gereden in stap en draf, galop doe ik nog neit omdat hij dan stuurloos is, daar ga ik aan werken in de les. Hij loopt fijn

blokje schreef:ben je gestopt met Tjeerd?

frysogeen schreef:Wat ik leer van mijn instructeur, mijn fries heeft ook de neiging te diep te lopen, is mijn handen vooral niet hoog doen maar wat meer druk vragen en goed voorwaarts rijden. Dan komt hij omhoog. Als je je handen hoog doet, wat ikzelf ook als reflex doe is niet goed want daarmee gaat hij in je handen hangen.
Succes!
(sukkeldrafje komt tot stand na 20x aansporen (miss wat overdreven maar het gaat niet van harte :p)) Ik rij, naast die meid, het paard nog 2 keer in de week. Allerlei leer/train-puntjes kwamen naar boven toen ik er een aantal keren op had gereden; Ze was niet goed voor het been, en had ook veel de neiging om te laag te lopen, zodat ik totaal geen druk meer voelde in mijn handen, en weinig meer te zeggen had. Bij mij heeft het gewerkt om, zoals ook al veel is benoemd, veel overgangen te rijden. Doordat ze niet goed voor het been was, heb ik haar consequent aangepakt. dwz elke keer als ik been gaf, en ze na 2x niet of nauwelijks reageerde, gaf ik direct een tik met de zweep achter mijn kuit. Door dit even door te zetten, had ik de zweep op t laatst niet meer nodig. Het te laag lopen los ik tijdens het rijden op door haar goed voorwaarts te houden en allert. (dit maak je het paard door overgangen te rijden, vlot achter elkaar) Als ik tijdens het rijden merk dat ze weer wat gaat hangen/te overdreven laag gaat lopen, geef ik haar meer been, zodat ze iets omhoog komt met haar hoofd en dan weer mooi nageeflijk loopt. Het kost tijd, maar als je consequent bent dan komt het goed!!