Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
M_aartje schreef:Wat iemand bij mij op stal doet is zijn handen verder uit elkaar zetten zodat hij niet meer met zn hoofd kan schudden.
Is wel vervelend inderdaad als een paard dat zo erg doet.
Succes ermee
yvon84 schreef:het kan zijn dat hij/zij een syndroom heeft, vroeger noemden ze het een head-shaker.
panchogekkie schreef:ja, dat is het probleem. hij schud echt constant. en dan probeer ik me handen stil te houden maar dan trekt hij ze als het ware uit me hand. maar dan zeg jij gewoon stil houden dan? ik hoop dat het lukt
Jeanine84 schreef:panchogekkie schreef:ja, dat is het probleem. hij schud echt constant. en dan probeer ik me handen stil te houden maar dan trekt hij ze als het ware uit me hand. maar dan zeg jij gewoon stil houden dan? ik hoop dat het lukt
Ik rij ook een paard die dat heel erg deed! Heb je zijn tanden al eens na laten kijken? Als dat allemaal oke is mag je ook best een keer boos worden hoor! Ga dan maar eens diep zitten en geef hem maar eens een goede schop of tik! Het paard dat ik rij doet het niet meer, alleen nog als ze heel enthousiast is buiten
ioontje schreef:Zijn medische oorzaken al uitgesloten? Ons paard had een probleem in haar laatste nekwervels. Dat bleek uiteindelijk uit een rontgenfoto. In eerste instantie leek het erop dat ze een vlieg o.i.d. in haar oor had gekregen en ze haar best deed deze eruit te krijgen. We hebben zelfs nog met slof gereden om te proberen haar zo te laten stoppen, maar helaas niets werkte..........
Ik wil je niet aan het schrikken maken, want er zijn heel veel redenen waarom een paard met z'n hoofd schudt, maar bij ons was er helaas geen remedie en is het paard naar de slager gegaan; dit ook omdat de slager voor ons zou kijken of hij misschien nog meer 'afwijkends' tegenkwam. We hebben het verder niet laten onderzoeken, maar er bleek bij de lendenen ook iets vreemds te hebben gezeten.................wat nu uiteindelijk de reden was voor het hoofdschudden zijn we dus niet precies achter gekomen, maar door de arthrose in haar nekwervels werden er in ieder geval zenuwen geraakt..................het ontwikkelde zich ook erg progressief, vandaar ons besluit om haar eeuwige rust te gunnen. Makkelijk was dat niet, maar wij zijn zeker van mening dat we er goed aan gedaan hebben. Onze dochter reed overigens M1 (bijna M2) met haar.
Hopelijk is het bij jouw paard iets totaal anders (zoiets als bij ons komt ook niet zo heel vaak voor), maar misschien is het wel goed om eens naar haar rug/wervels te laten kijken.
Zoals al gezegd kan het ook nog zijn dat de tanden 'bijgewerkt' moeten worden en dat het niet prettig voelt om een bit in te hebben.
Volgens mij kan je dit soort dingen ook zonder rukken oplossen.
Betteke schreef:En over wie heb je het dan?Incredible, jij bent nogal van het rukken aan de teugels geloof ik. In een ander topic is dat ook je advies.Volgens mij kan je dit soort dingen ook zonder rukken oplossen.
Helaas ben ik met hoofdschudden niet bekend dus van mijn kant geen suggesties.
simsalakim schreef:Ik denk dat het een beetje met het zadel te maken had, gister reed ik hem..en ze deed helemaal niks! Echt de hele les niet geschud! wat was ik blij naderhand!Schudt hij zijn hoofd bij iedereen, of ben je de enige die er op rijdt?
Wij hebben ook een 4-jarige die contant met zijn hoofd schudt en wat bleek de ruiter die er op zat was gewoon te twijfelachtig met de handen waardoor hij ging protesteren omdat hij het niet snapt! nu rijdt er iemand op met hele rustige handen(maar wel duidelijk en constant contact) en hij schudt zijn hoofd bijna nooit meer!!
Terwijl de eerste ruiter wel goed kan rijden maar net te onduidelijk voor hem was!
Ik zou zeggen laat er een paar verschillende mensen op rijden(waarvan je weet dat ze natuurlijk wel weten wat ze doen) en kijk
of er verschil in zit)
(ook kan je zadel misschien niet goed liggen/drukken waardoor hij/zij in protest gaat)
Het kan aan zoveel liggen maar je kan in ieder geval wat dingen proberen uit te sluiten zo!
Vlinder32 schreef:heb je een ander zadel geprobeerd dan? zou fijn zijn als je direct de oorzaak hebt gevonden !