Eigenwijze haf.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NicoleHorses

Eigenwijze haf.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 14:05

Haaihaai..

geen idee of ik dit hier mag plaatsen & of hier andere topics over zijn..
Maar mijn haflinger ( 4 jaar ) kan echt heel hoog bokken.
Op mijn wedstrijd vandaag met het inrijden heeft hy 4 keer gebokt & ik was er 2 keer keihard af gevallen, zo hard dat ik daarna niet eens meer kon rijden ( het was een duo wissel ). Toen in de 1e proef zelf bokte die ook nog een keer, toen bleef ik gelukkig wel zitten. maar ik word het echt zo spuug zat. en mijn vader zit er zelfs aan te denken hem te verkopen. Ik snap het niet bij mijn vriendin doet ie het niet. en bij mij wel. Ze heeft wel meer ervaring en misschien een betere zit, maar ik ben ook wel gewoon streng voor hem enzo dus daarom vind ik het zo k*t kunnen jullie mij helpen? Huilen

xxxx een meisje met een eigenwijze haf.

xLaus_

Re: Eigenwijze haf.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 14:10

doe jij niet iets anders dan als je vriendin?
vraag eens of je vriendin je kan helpen als je erop aan het rijden bent

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 14:14

Ligt het zadel goed? Is er niets medisch aan de hand? Rugpijn? Kiespijn?
Ik zou eerst ook eens even met je vriendin gaan overleggen wat jullie anders doen en eens goed naar elkaar gaan kijken tijdens het rijden.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 14:15

krijgen jullie allebij les bij de zelfde instructeur?misschien dat die mee kan kijken waar het aan kan liggen,het kan echt van alles zijn,neem de tijd om er achter te komen,zou zonde zijn als hij daarom weg zou moeten. succes.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 18:22

Idd. maar mijn vriendin zegt dan; ik ben eenmaal wat strenger als jou...
En dat klopt ookwel. maar telkens als hij bokt probeer ik mezelf gewoon vast te houden en dan let ik dr niet eens op & ga ik soms in mijn beugels staan Bloos ik weet het foute boel, automatische reactie. ik wil gewoon dat hij dat bokken afleert! Boos!

Romanolover2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 18:29

Misschien maak jij soms net iets andere bewegingen als je vriendin, waardoor die daarom ander reageert. Misschien kan je eens goed opletten hoe je vriendin rijdt en als je dan zelf rijd kijken of je toch onbewust iets anders doet.
Succes!

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 22:56

De comunicatie tussen ruiter en paard moet goed zijn , en met respekt voor het paard, je moet er met gevoel op rijden.
dit is dus anders dan fiets van de haak en trappen maar, ..... paardrijden is samenwerken met het paard, met begrip en met gevoel.
En idd een reeks technieken toepassen, maar ook deze moet je met inleven in het gevoel van het paard gebruiken, en daarbij heel streng en heeeeeelllll consequent zijn.
Als je hem dus iets vraagt moet dat dus steeds op dezelfde manier gebeuren en niet ineens anders ook al ben je als ruiter even het evenwicht kwijt das geen uitvlucht, want dan breng je hem als ruiter uit balans en het paard reageerd daar dan op.
Als ruiter mag je ook nooit boos worden op je paard, als het even niet lukt dan dien je je vraag gewoon even anders te stellen want waarschijnlijk begrijpt hij je gewoon even niet.
Een paard leert niets uit straffen, wel uit belonen.
En vermits je al zelf zei dat hij het wel goed doet bij je vriendin, moet je dus zeker de fout gaan zoeken bij jezelf en zeker niet bij het paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 12:22

Ik zou m wel op zn lazer geven als hij bokt, mits het een lichamelijk probleem is uiteraard.
Misschien een beetje kort door de bocht maar als je hem er niet voor straft en je vriendin doet dat wel, dan is het logisch dat hij het bij jou wel doet en bij je vriendin niet.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 17:57

Wie zegt dat de vriendin hem straft?

Volgens mij bokt hij bij de vriendin namelijk helemaal niet. Ik kan dus maar 1 rede verzinnen waarom hij het wel bij jou doet namelijk de ruiter zelf. Hoeft helemaal niet erg te zijn hoor maar ik zou daarom wel les gaan rijden en vragen waardoor het bij jou nog niet goed gaat. Jammer dat je vriendin je niet verder kan helpen ze rijdt tenslotte ook op jou pony maar met de opmerking dat zij nou eenmaal strenger is dan jou kan je niet zoveel.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 19:53

ja, sommige dachten dat het nogsteeds uitproberen was.. tzou kunnen maarja, verder kan ik daar nie veel mee

Marlllot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 20:07

vraag een goede lerales en blijf goed bij de less veel succes!!

GirlyMelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 20:09

Probeer goed te gaan zitten, maak je zwaar. En niet te veel aan de teugels zitten plukken, laat hem maar op zijn eigen benen lopen. En goed belonen zodra hij het goed doet. Dat maakt het al veel aangenamer voor hem om te werken voor jou. En een goede instructrice zoeken is natuurlijk altijd goed Knipoog!