Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

lailapri schreef:Misschien kun je iets met bach?
En zoeken naar de oorzaak dan kun je daarna voor een oplossing gaan zoeken. Misschien niveau te hoog, misschien pijn, misschien verlatingsangst, misschien ben jij verandert? Zo zijn er nog veel meer dingen...
Alet74 schreef:Ben je zelf ook erg gespannen? Misschien dat je onbewust je spanning overbrengt naar je paard?

Sancerre schreef:Hoi,
misschien een keer naar concours terwijl je niet meedoet met de wedstrijd. Gewoon lekker losrijden en weer gaan.
Het voelt vast onzinnig, maar misschien bereik je er iets mee..
Geldt het voor buiten en binnenconcours?

lailapri schreef:Is het veranderd naar mate je hoger kwam of een op andere dag (dug ging b en l goed en m niet meer?) Het wordt hoe hoger hoe serieuzer, en misschien is de sfeer onderling ook anders dan.
oOoKellyoOo schreef:Heb je hem onlangs eens lekker vakantie gegeven zo nee doe dat eens , daarna als je weer wilt oppakken ga je lekker uit rijden ipv wedstrijd ga eenss een dagje met je pard naar het strand of een lekker rustig gebied. Gewoon eens heel iets anders. Daarna idd beginnen weer naar de westrijden te gaan . Zonder te vlechten en dan lekker eens op het losrijterrein lekker rijden meer lange teugel dan vragen om meer oprichting. Dan stap je af, zadel eraf en dan loop je eens richting ring en efffe kijken (indoor seizoen gaat idd wat moeilijk worden) en dan weer lekker de trailer op en weer naar huis.
SusanH schreef:Is er een keer iets gebeurd op concours wat hij eng/vervelend vond? Er is duidelijk iets wat hem heel veel spanning geeft gezien zijn gedrag. Mischien idd eens een westrijdpauze en daarna heel rustig oppakken door HC te starten, of alleen los te rijden en weer te gaan. Of misschien zelfs nog een stap eerder, vlechten in, poetsen ed en dan iets gaan doen wat hij heel leuk vindt.
san72 schreef:ik sluit mijn gedachte aan bij susanH,
is er niets gebeurd op een wedstrijd?
als je nu je paard gewoon de avond ervoor invlecht?
of dat je het eens door een ander laat doen?
ik heb een paard staan die liep Z dressuur,
en die wilde niet meer eten...
mensen dachten dat ze pijn had,
maar bleek dat het paard depressief was!
ik heb haar een half jaar op de wei gegooid,
en tataahhh!! ze is weer helemaal top!
ze is weer lekker boos naar de buurman,
en vreet als een wilde!
succes!
xxxxsan

Nobel01 schreef:
wenny schreef:ik denk niet dat het eraan ligt dat je steeds beter wil
en meer vraagt of het beter vraagt
zo train je dan thuis ook neem ik aan?
dan zou hij thuis ook dit gedrag moeten vertonen
misschien is er naar zijn idee iets engs gebeurd wat jou nie eens is op gevallen of heel onschuldig leek ?
of jij hebt nu misschien meer spanningen voor de concours
omdat je steeds hoger komt en zelf dus ook steeds beter moet opletten
en proberen goed de proef te rijden met misschien winstpunten?
hoelang rij je al wedstrijden met hem rijd
sommige paarden hebben dit gelijk al bij het begin
maar jij rijd al tijdje wedstrijden met hem neem ik aan![]()
weet niet of paarden ineens last van faalangst kunnen krijgen

Maar hij is ook niet alleen groot maar ook aardig stevig gebouwd. Maakt het er niet makkelijker op denk ik