Plakken aan de voorganger

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Loiz

Plakken aan de voorganger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 16:06

Hoi,

De pony waar ik regelmatig op rij heeft de nare gewoonte om achter zijn voorganger te kleven.
Vorige week reed ik voor het eerst weer op hem na een lelijke val, dus ik was nogal gespannen, waardoor hij ook gespannen werd.
Na een tijdje had ik hem wel beter aan het lopen en had ik hem achter het paard voor hem vandaan.
Alleen pakt hij elke kans om er weer achter te komen maar al te graag aan..
Dan ga ik altijd de fout in waardoor hij zijn zin krijgt, al krijg ik mijn zin wel steeds vaker.
Ik gebruik mijn teugels teveel en mijn benen eigenlijk te weinig, daar moet ik de hele les al op letten..

Dus mijn vraag, wat doen jullie als je pony de andere kant op wil dan jij?

Bedankt,
Loizy

Britt

Re: Plakken aan de voorganger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 16:09

Nou je geeft zelf al aan wat je fout doet toch? Je doet niks Tong uitsteken
Met je benen moet je eigenlijk alles doen, als je het paard alleen aan zn hoofd loopt te sjorren zou ik ook niet aan de kant gaan Clown

Binnenhand van de hals, buitenhand begrenzen, binnenbeen op de singel en buitenbeen iets naar achteren. En doorzetten! Niet opgeven als het even niet lukt!

irisjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 16:58

BrittKitt schreef:
Nou je geeft zelf al aan wat je fout doet toch? Je doet niks Tong uitsteken
Met je benen moet je eigenlijk alles doen, als je het paard alleen aan zn hoofd loopt te sjorren zou ik ook niet aan de kant gaan Clown

Binnenhand van de hals, buitenhand begrenzen, binnenbeen op de singel en buitenbeen iets naar achteren. En doorzetten! Niet opgeven als het even niet lukt!

idd, hiermee ben ik het eens, neem anders een zweepje aan de buitenhand, als hij toch blijft plakken als je met je benen en handen stuurt, kan je altijd nog een tikje op de hals geven. succes ermee! Knipoog

Juangii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 19:23

Vroeger op de manege heb ik ook veel van dit soort pony's gereden. Het enigste wat je eigenlijk kan doen is wegtrekken. Dus met twee handen wegsturen, goed drijven en desnoods even een tikje op de hals. Succes!

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 19:25

Als het op de 'lieve' manier niet lukt, zou ik hem toch ff flink aantikken met het buitenbeen. Dan heeft ie het hopelijk snel genoeg door dat ie niet mag bumperkleven.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 19:34

ik ben het eens met mijn voorgangers, maar je kan beter afwenden voor je paard begint te plakken Haha!!

_Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 20:30

Bij is dat ook de hele tijd! Als je dan ergens voorop rijd : Prima ! Maar als je achter een ander aan rijd en je moet de andere kant op gaat ie gewoon erachteraan alsof er niks aan de hand is! (zucht) En het lukt maar niet om dat te veranderen!

_Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 20:32

Maar dát komt denk ik ook doordat ik er nog niet lang opzit! Knipoog

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 20:34

Afwenden voordat hij in de buurt kan komen Knipoog Eenmaal erachter krijg je ze vaak er lastig achter weg weet ik uit ervaring.
En als het dan op de lieve manier niet wil, dan trek ik toch echt de pony er achterweg (wel met beengebruik, anders helpt het niet).

san72

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 23:56

1 tip die ik je kan geven is om maar aan 1 teugel te zitten!
want als je aan 2 teugels hem er achter vandaan probeert te krijgen dan zal je het moeten verliezen!
rij gewoon een grote volte om achter de ander vandaan te komen,
en hem te belonen als hij op zijn eigen loopt!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 09:51

Sorry san72, maar die tip kan je beter het ene oor in laten gaan en het andere oor uit, want zo leer je nooit paardrijden ben ik bang Nagelbijten / Gniffelen
Het is geen paard wat op hol is geslagen wat je moet omtrekken...

Rij jij een grote volte op één teugel? Je rijd een paard niet op binnenteugel en binnenbeen, maar precies andersom.

ellen_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 18:36

probeer hem is voor te laten lopen en heel veel proberen weg te sturen of degene ervoor een volte rijden en jij rechtdoor, probeer dan ook je zweepje op ze hals te houden naar de kant waar die heen moet

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:29

Doorzetten, en dan komt het ooit wel goed, het is niet van het ene op het andere moment zo gekomen, je kunt ook niet verwachten dat het probleem ook zo opgelost is.

Buitenbeen, buitenteugel goed begrenzen, binnenhand geeft richting aan.