Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
en als ik maar iets ontspan, steekt ie zn neus vooruit, zodat ik helemaal nix meer kan 
sjorsie schreef:dit heeft niets met het bit te maken, paard neemt gewoon een loopje met je, les nemen is de enige optie, dit is gewoon gebrek aan rijvaardigheid

hopen dat ik daar iets mee opschiet, gewoon een qwestie van geduld hebben denk ik
sjorsie schreef:M-nivo zegt niet alles hoor, het zegt alleen dat die ruiter met een ander paard op M-niveau heeft gereden, niet met elk paard heb je een klik qua rijden en na 1 keer kan je er ook nog erg weinig over zeggen.
essie_blue schreef:tja, idd is les natuurlijk goede optie. Maar als het paard echt gevaarlijk word en zo dominant is onder het zadel. Dan zou ik toch gaan kiezen voor een iets scherper bit. Maar heb ergens its gehoord van een peham ofzo? Dan heb je 2 teugels, en als hij vervelend/sterk wordt dan pak je de 2e teugel. Maar dit moet je zeker met begeleiding doen. Hij loopt ook voor de kar dus hij zal het wel al 'kennen' een scherper bit. Raar dat hij door de slof heen loopt!

LIS schreef:sjorsie schreef:M-nivo zegt niet alles hoor, het zegt alleen dat die ruiter met een ander paard op M-niveau heeft gereden, niet met elk paard heb je een klik qua rijden en na 1 keer kan je er ook nog erg weinig over zeggen.
ze heeft er een 2 maand op gereden