Eerst rustige galop daarna racen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Deleted

Eerst rustige galop daarna racen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 19:38

Als ik wil aangaloperen gaat alles super en loopt ze heel rustig, tot ik de eerste bocht in wil gaan dan gaat mijn haffie supersnel galoperen en soms heeft ze ook de gewoonte om te gaan bokken. Wat kan ik hieraan doen? Koe

Dunno

Re: Eerst rustige galop daarna racen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 19:40

hmm proberen haar dat moment dat je merkt dat ze begint te racen haar terug nemen in draf, en laten draven.. en daarna in de andere hoek nog eens proberen aan te galloperen.. blijft ze 't nog 's proberen steeds terug nemen en opnieuw proberen..

ook zou ik proberen medische dingen uit te sluiten, misschien ligt 't zadel niet goed, of zit er in dr rug iets niet lekker....

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 19:46

Dat is wel een goede oplossing > terugnemen,
is het proberen waard.

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 19:47

heb ik bij mijn 2e paardje ook zo moeten doen... heeft toen wel redelijk goed geholpen.. hoop dat je er iets aan hebt Knipoog

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 19:47

bedankt voor je hulp.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 19:49

ja, dat was ook mijn idee Haha!
of al voor dat je merkt dat ze harder gaat terug gaan naar de draf, want anders gaat ze een spelletje met je spelen. Elke keer sneller harder gaan.. Gewoon veel afwisselen. Van halt naar gallop een keer, een keer 2 sprongen gallop, en daarna stappen. veel overgangen Knipoog

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 19:51

oke.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:07

laten draven idd.

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:24

Heel veel overgangen rijden dat helpt ook echt..

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:28

Wat je evt zou kunnen proberen:
gewoon gaan galopperen en als ze er vandoor gaat op een steeds kleiner wordende volte gaan,
dan moet ze wel langzamer.
heeft ze weer het gewenste tempo? dan kan je weerhet normale rondje nemen,
gaat ze te hard? » kleiner wordende volte

zo steeds door,
uiteindelijk begrijpt ze het dan wel denk ik.

Je moet alleen wel uitkijken dat ze ook echt langzamer gaat op de volte,
ik heb iemand dit eens zien proberen,
maar het paard racete door en schoot daardoor bijna uit de bocht.
Redelijk eng, dus houd dat wel in gedachten.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:30

werkt ook erg goed in het bos TE5 Ja

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 13:16

Inderdaad haar op de volte zetten, met je buitenhand spelen en zorgen dat ze jou tempo blijft lopen, houd je binnenhand mooi stil en vraag stelling. Zo kan ze zich nooit lang maken en hard gaan.
Gaat dit goed, dan maak je de volte steeds groter. Maar denk aan de stelling, die is erg belangrijk!

meliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 13:35

Mijn paard heeft ook weleens zo`n bui, Scheve mond vooral omdat ze dan denkt dat het werk zo afgelopen is(ik galopeerde altijd aan het einde)
Zo gauw als ze dan op de lange zijde komt wil ze racen.
Als ik verneem dat ze begint te versnellen zet ik haar bij B of E op de volte,dan weer terug de hoefslag in en dan weer bij A of C een volte.
En zo rij ik een paar rondjes tot dat ze onder me blijft,dan ga ik nog wat andere oefeningen doen en laat haar later weer galoperen.

succes ermee

Kelnardo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 16:34

Ik zou idd ook veel overgangen rijden, meestal rij ik van letter tot letter (ik weet niet of je beschikking hebt over een rijbak) maar ik zet hem tussen A-F in galop en tussen M-C terug in draf. Dit zo een paar keer op verschillende plekken (anders gaat ie het uit zichzelf doen). Zo blijft ie lekker gefocust op mij en hij heeft weinig kans op er tussenuit te knijpen. Ook kleine voltes helpen goed ja.. Mocht dit nou allemaal niet lukken dan moet je haar gewoon even laten gaan (teminste als je dat durft) laat er maar gaan, als zij gas wil geven dan gassen. Uiteindelijk wordt ze moe en komt terug in het tempo dat je wenst. Zo weet ze uiteindelijk dat het geen zin heeft om te gaan scheuren want dan moet ze juist nog harder werken!! (ik raad dit wel aan als laatste want dit kan gevaarlijk zijn) (het werkt wel!!) Succes!! Pling Haha!

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 18:40

Kelnardo schreef:
Ik zou idd ook veel overgangen rijden, meestal rij ik van letter tot letter (ik weet niet of je beschikking hebt over een rijbak) maar ik zet hem tussen A-F in galop en tussen M-C terug in draf. Dit zo een paar keer op verschillende plekken (anders gaat ie het uit zichzelf doen). Zo blijft ie lekker gefocust op mij en hij heeft weinig kans op er tussenuit te knijpen. Ook kleine voltes helpen goed ja.. Mocht dit nou allemaal niet lukken dan moet je haar gewoon even laten gaan (teminste als je dat durft) laat er maar gaan, als zij gas wil geven dan gassen. Uiteindelijk wordt ze moe en komt terug in het tempo dat je wenst. Zo weet ze uiteindelijk dat het geen zin heeft om te gaan scheuren want dan moet ze juist nog harder werken!! (ik raad dit wel aan als laatste want dit kan gevaarlijk zijn) (het werkt wel!!) Succes!! Pling Haha!

ja ik heb een rijbak ter beschikking en daar komt het probleem ook voor, ik ga binnenkort ook beginnen met lessen. Dus dat wordt misschien ook een verbetering.

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 19:22

Kelnardo schreef:

En zodra ze moe is, zet je haar juist aan het werk. Laat haar merken dat JIJ het tempo bepaald.
Dus wordt ze moe, dan zal ze JUIST galopperen en hard ook!