Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ik rij met een zweepje. dus ik geef haar dan ook een tik, zodra ik haar weer omgedraait heb, en ze is soms een beetje overgevoelig voor de zweep, dus dan vliegt ze in galop naar voren, en dan galoppeert ze een stukje, stopt ze weer, en dan draait weer om en gaat er in galop weer vandoor...
MyHorseGirl schreef:@hanneke1 ik snap wat je bedoeltik rij met een zweepje. dus ik geef haar dan ook een tik, zodra ik haar weer omgedraait heb, en ze is soms een beetje overgevoelig voor de zweep, dus dan vliegt ze in galop naar voren, en dan galoppeert ze een stukje, stopt ze weer, en dan draait weer om en gaat er in galop weer vandoor...
@annebe ook een erg goed idee.. Met een ander paard erbij, is het préciés hetzelfde.. ze is trouwens 17![]()
@Miss_Malfoy probleem is juist, dat ik geen les heb, ik kan het wel even aan iemand van stal vragen, die me af en toe helpt met rijden
Miss_Malfoy schreef:MyHorseGirl schreef:@hanneke1 ik snap wat je bedoeltik rij met een zweepje. dus ik geef haar dan ook een tik, zodra ik haar weer omgedraait heb, en ze is soms een beetje overgevoelig voor de zweep, dus dan vliegt ze in galop naar voren, en dan galoppeert ze een stukje, stopt ze weer, en dan draait weer om en gaat er in galop weer vandoor...
@annebe ook een erg goed idee.. Met een ander paard erbij, is het préciés hetzelfde.. ze is trouwens 17![]()
@Miss_Malfoy probleem is juist, dat ik geen les heb, ik kan het wel even aan iemand van stal vragen, die me af en toe helpt met rijden
Les nemen!
Niemand kan vanaf z'n pc'tje zomaar even zeggen wat er mis gaat.
Mischien ben jij niet zeker genoeg als je erop zit, mischien is de pony 'gewoon' vervelend, mischien heeft ze wel verlatingsangst.
Dus idd aan degene van stal vragen.
maar ik zal het zeker vragen.. denk dat ze geen verlatingsangst heeft, omdat ze dat ook doet waar een ander paard bij is.. hanneke1 schreef:ook met je stem werken helpt veel trouwens
als ze teruggaat gewoon heel hard NEe of STOP roepen
dan herkent ze dat, en als ze dan weer omdraait gewoon goedzo braaf paard! en veel belonen, ik hoop dat het helpt!
MyHorseGirl schreef:hanneke1 schreef:ook met je stem werken helpt veel trouwens
als ze teruggaat gewoon heel hard NEe of STOP roepen
dan herkent ze dat, en als ze dan weer omdraait gewoon goedzo braaf paard! en veel belonen, ik hoop dat het helpt!
Goed idee! Ga ik proberen!

! Ik heb toen gewoon een keer een luide stem opgezet, zweep erbij en doooorgaan. Echt je zag dr zo kijken van help wat doet baasje nou? Sindsdien heeft ze het nooit meer gedaan en maken weer veel buitenritten.
succes!