Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
elisa007 schreef:Jouw probleem heb ik ook gehad. Met behulp van veel overgangen en tempowisselingen is het weer goed gekomen. Daarnaast moet je haar van de hand rijden, dus zorgen dat je paard zichzelf draagt en niet gaat leunen op je hand.
ioontje schreef:Je pony lekker over z'n rug rijden (laag en rond) en op die manier veel overgangen, op allerlei manieren: stap-draf, draf-stap, draf- galop, galop-draf, stap-galop,galop-stap, maar ook schijnovergangen en veel tempowisselingen. Over de 'voorkant' maak je je helemaal geen zorgen. Als je pony eenmaal beter vanuit de achterhand loopt komt de houding (bijna) vanzelf.
Probeer samen met een goede instructeur (die ziet het altijd net even anders omdat hij/zij op de grond staat) dit te oefenen. Het kan best lang duren, maar na verloop van tijd ga je merken dat het werkt.
san72 schreef:lijkt mij dat je pony dan ook te diep loopt met het hoofd?
als je je pony nu eens niet aan de teugel rijdt,
en haarvan achteren opdrijft en dan van voren iets opvangen,
dan zal ze meer in oprichting lopen en alleen een knikje net achter de oren maken, zo zal het minder lijken dat ze op de voorhand loopt?
ik geef maar een gooi zo, mant zou makkelijk zijn als ik een rijfoto van je kon zien!

XAngel_ schreef:in draf, en dan zelf doorzitten, dan wel aandrijven, maar met je hand tegen houden. net zo lang tot ze de achterhand gebruikt.![]()