Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
splash1999 schreef:idd gewoon een stuk of 5 baklen op de grond met een bepaalde tussen maat er tussen (bij mij 5 voeten) soms om en om iets optillen kan ook.
Vjestagirl schreef:Het helpt met het ruggebruik, en een paard gaat beter opletten waar het zijn voeten laat.
En balkjes zijn gewoon balken die op de grond liggen...

Up_to_Date schreef:Het is niet de bedoeling om erover heen te galoperen..
Of je moet ze goed breed uit elkaar leggen maar in het begin zou ik gewoon kiezen voor de draf. (en stap)
splash1999 schreef:of stap.
maar dus zo ongeveer 4 grote stappen? Sheran schreef:1 cavaletto, 2 cavaletti, jongens
Het kan zowel onder het zadel als aan de longe als tijdens het vrijlopen. Het is goed voor zijn coordinatie en ruggebruik, mits het goed gebeurt (en het paard dus zijn rug bolt en hals omlaag brengt)
Up_to_Date schreef:Het is niet de bedoeling om erover heen te galoperen..

marloesi schreef:Sheran schreef:1 cavaletto, 2 cavaletti, jongens
Het kan zowel onder het zadel als aan de longe als tijdens het vrijlopen. Het is goed voor zijn coordinatie en ruggebruik, mits het goed gebeurt (en het paard dus zijn rug bolt en hals omlaag brengt)
het is dus zeer belangrijk dat ik ze dus wat aan de teugel rijd over de balkjes?
Als het goed is kijkt hij dan naar de balkjes en bolt hij vanzelf zijn rug en tilt hij zijn benen op. 
Up_to_Date schreef:Zoals ik het lees, ben je nog onervarin hierin.
Misschien is het handig om dit de eerste paar keren samen met iemand te doen die dit vaker heeft gedaan.
dat is wel heel weinig hoor