Tips bij het springen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Laurentii

Tips bij het springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 19:04

heey
zou er iemand tips kunnen geven
hoe ik beter zou kunnen "meegeven" bij het springen ?
50-70 cm gaat nog
maar vanaf de moment dat het hoger gaat
dan ben ik steeds niet mee
terwijl ik wel altijd juist uitkom :s
gr. liesbet

Unicyn

Re: Tips bij het springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:32

Je kan proberen om mee te tellen als je naar de hindernis rijdt. Elke pas een tel. Dus 1 , 2, 1, 2.. vaak kun je dan wel goed meekomen.

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:43

kan niet gewezen worden via een tekstje,
toch als je normaal uitkomt zou je toch automatisch" redelijk mee moeten gaan.
maar ik zou je laten helpen door iemand die in je bak kan komen staan, of beter gezegd les
succes

Chivari

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 22:21

Hou een plukje manen vast en kijk naar voren, houd je vast met je kuiten. Even een paar keer oefenen dan moet het toch beter gaan!

AnnaN1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 11:14

Ik lees bij de laatste reactie: een pluk manen meepakken. Dat zou ik als jou was absoluut niet doen, dan geef je helemaal niet meer mee met de sprong.
Een goede tip is wel het meetellen van de galopsprongen voor de sprong en ook (zo heb ik het zelf ook geleerd) om al een paar passen voor de sprong in de verlichte zit te gaan. Uiteindelijk leer je dan aanvoelen wanneer de sprong komt en ga je als vanzelf mee. Als je niet meteen in de verlichte zit durft voor de sprong, kun je ook proberen om je bovenlijf naar voren te brengen en lichtjes te gaan staan in de beugels. Succes!

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 12:21

AnnaN1 schreef:
Ik lees bij de laatste reactie: een pluk manen meepakken. Dat zou ik als jou was absoluut niet doen, dan geef je helemaal niet meer mee met de sprong.
Een goede tip is wel het meetellen van de galopsprongen voor de sprong en ook (zo heb ik het zelf ook geleerd) om al een paar passen voor de sprong in de verlichte zit te gaan. Uiteindelijk leer je dan aanvoelen wanneer de sprong komt en ga je als vanzelf mee. Als je niet meteen in de verlichte zit durft voor de sprong, kun je ook proberen om je bovenlijf naar voren te brengen en lichtjes te gaan staan in de beugels. Succes!

nooit voor de sprong al naar voren gaan!
als de pony stopt kukel je er zo voor vanaf, en zodra je naar voren gaat vergeet je nog te rijden.

terug blijven zitten tot aan de laatste pas, paard zet af je gaat voor je gevoel ietsjes staan in de beugels en iets met je boven lijf naar voren.

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 12:36

is het eigenlijk het beste dat je beter wat blijft zitten, heel lichtjes naar voren gaat
of echt gaan rechtstaan en met rechtstaan bedoel ik
zo hoog als je in verlichte zit gaat