Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Het kan misschien ook zijn dat er iets mis is met je pony en dat hij daarom zo sloom is. Misschien zit zijn harnachement niet goed of is er lichamelijk niet iets in orde. Misschien verstandig om een DA te laten kijken??
)
marleen_usar schreef:Mijn paard was ook sloom toen hij net was ingereden,maar hij werd steeds sneller het heeft gewoon tijd en goede begeleiding nodig.
midgie schreef:de pony is 3 en moet gewoon nog heel veel leren, niet met een zweep slaan, dat is niet eerlijk en daar zal hij ook niet sneller van worden.
DivaMiep schreef:Hallo Bokkers,
Ik ben benieuwd of iemand me met een probleempje kan helpen. Sinds kort rijdt mijn vriendin een jonge pony in van 3 jaar en 8 maanden. De pony is super braaf ze doet het voorbeeldig, geen enkel bokje of huppeltje. Maar nu ze los gaat over de hoefslag komen we eigenlijk een beetje een probleempje tegen. De pony is heel sloom met rijden. Als je aandrijft gaat ze 3 passen wat harder, daarna zakt ze weer terug. We doen het nu met een zweepje erbij maar dat vindt de amazone eigenlijk niet zo fijn. Is dit gewoon een fase dat ze moet leren om constant in een lekker tempo moet blijven lopen of is deze pony heel lui?
Ze snapt de hulp van harder gaan wel. Het is echt het probleem dat ze na een paar passen iets harder gegaan te zijn weer langzaam gaat.
Kan iemand mij hierbij helpen?
Groetjes Seline!