1 dag in de week zadel en hoofdstel erop en lekker longeren.
2 dagen in de week longeren afwisseld met halster/hoofstel/longeertouw
1 dag in de week een beetje freestylen, schriktraining en spelletjes
3 dagen in de week rust en lekker paard zijn
Het longeren bestaat overgens alleen uit stappen en draven.
Nou goed om op m'n punt te komen. Bij mij op stal is het de één na de ander die roept dat ik te eigenlijk te weinig doe. De één zegt je moet elke dag longeren! (vind ik te zwaar steeds die rondjes, heb alleen de longeerpen tot m'n beschrikking) De ander zegt weer dat hij oud genoeg is om te gaan beginnen met rijden en dat ik elke dag moet gaan oefenen met opstijgen en rondjes lopen. Iedereen die eigenlijk vraagd hoe oud hij is waarop ik antwoord nu 3 jaar en 2 maanden zegt gelijk ooh dats oud genoeg om gewoon te gaan beginnen met rijden hoor.
Ik vind mijn manier gewoon goed, heb er liever te lang over gedaan dan dat ik te vroeg ben begonnen. Op die manier kan je tenminsten niks overbelasten. Maar ik begin dan toch wel te twijfelen als niemand even zegt van goed dat je het zo rustig aan doet...
Hoor graag hoe jullie schema eruit ziet van jullie jonge 3 jarige. &dan kan ik begrijpen dat er mensen zijn die helemaal nog niks met hun 3 jarige doen maar daarom vraag ik niet

Driejarig paard? Lekker het land op gooien. Hij leeft nog lang genoeg om te kunnen werken, laat hem eerst maar leren paard te zijn en genieten van zijn jeugd.