Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
CleovG schreef:Het oplossen is geen probleem, zoals ik in mijn begin post al zei. Ik vroeg me alleen af of dit een veel voorkomend jonge paarden probleem is, aangezien dit mijn eerste jonge paard is

.
noortje schreef:mijn 4 jarige is ook wat traag aan het been, ik hoor ook wel vaker dat dit voor komt bij jonge paarden. vooral bij paarden die vanaf de eerste keer al met sporen gereden worden. erg jammer!
Maar ze heeft tijdens het trainen soms ineens een beetje een terug val. Meestal in draf. Bolieke schreef:noortje schreef:mijn 4 jarige is ook wat traag aan het been, ik hoor ook wel vaker dat dit voor komt bij jonge paarden. vooral bij paarden die vanaf de eerste keer al met sporen gereden worden. erg jammer!
Als sporen correct gebruikt worden, zou dat niet het geval mogen zijn. Waarom zou je trouwens van in het begin met sporen rijden? Je weet toch niet hoe een paard reageert en geef hem de kans de druk van het been te leren. Na een paar maanden kan je dan alsnog beslissen om al dan niet met sporen te starten.
Maar ach, je hebt overal mensen die niet weten hoe hulpmiddelen correct te gebruiken.