Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

siskeh schreef:zit het zadel goed als er een ruiter op zit??
kan me voorstellen dat alleen het zadel misschien geen probleem geeft maar met iemand erop drukt er meer gewicht op!
probeer anders eens met iets van een barebackpad oid(dekje met longeersingel kan natuurlijk ook)
AngeliqueB schreef:Ik ken dat! Mijn arabier liep aan de longe prima, snapte alle commando's maar onder het zadel, niets! Hij durfde het niet, wist niet wat hij met mij moest doen daarbovenop! In het begin liep er iemand naast hem, en die ging steeds verder weg lopen. Maar toen hij zonder de begeleider moest, wilde hij weer niet. ik kreeg hem niet voorwaarts, goedschiks of 'kwaadschiks' en de uiteindelijke oplossing was: wegrijden in een wending. Voorzichtig het hoofd met de teugel draaien, zodat hij zijn evenwicht verschoof op het binnenbeen, en op dat moment voorwaarts drijven, en dat hielp. Met geduld en zonder geweld.

kan moeilijk de hele tijd op hem zitten roepe en zen kont blauw meppen, dat is dan ook geen rijden meer..
), maar geen dwang...
xMRGANx schreef:Haha femmefatale1; we hebben precies hetzelfde probleem..
Paard kan perféct achteruit, zijwaarts etc.. maar voooorwaarts?? Ho maar
Als ik eens kwaad Breese! roep en op zen dikke bil tik; zet hij zo 2 stappen en dan ist weer gedaan..kan moeilijk de hele tijd op hem zitten roepe en zen kont blauw meppen, dat is dan ook geen rijden meer..
)
Veel vet is juist heel slecht, denk aan dat gewicht dat op z'n hoeven/benen/pezen/gewrichten drukt.. Overgewicht bij een mens is ook niet goed