Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Pallatin schreef:Mijn paard heeft dit ook gehad, ze was al ouder toen ik haar heb ingereden, maar volgens de smid had het idd te maken met een gebrek aan spieropbouw aan de achterhand. Hij noemde het niet snel genoeg over de toon rollen. (geloof ik???) Ze zette haar achtervoeten te snel neer waardoor ze zich voor aanschopte. Mijn paard schopte haar kootholten stuk en peesbeschermers en springschoenen hielpen daar niet afdoende tegen. Ik wikkelde dus een stukje bandage om dat stukje (halverwege afgeknipt en afgestikt) en dat werkte prima. Een paar maanden verder in de training was dit aanschoppen gelukkig . Ik heb haar veel gelongeerd en de smid heeft de ijzers tijdelijk iets aangepast, verder heb ik niets bijzonders gedaan, behalve voor goede beenbescherming zorgen en een rustige training...
kim1207 schreef:Pallatin schreef:Mijn paard heeft dit ook gehad, ze was al ouder toen ik haar heb ingereden, maar volgens de smid had het idd te maken met een gebrek aan spieropbouw aan de achterhand. Hij noemde het niet snel genoeg over de toon rollen. (geloof ik???) Ze zette haar achtervoeten te snel neer waardoor ze zich voor aanschopte. Mijn paard schopte haar kootholten stuk en peesbeschermers en springschoenen hielpen daar niet afdoende tegen. Ik wikkelde dus een stukje bandage om dat stukje (halverwege afgeknipt en afgestikt) en dat werkte prima. Een paar maanden verder in de training was dit aanschoppen gelukkig . Ik heb haar veel gelongeerd en de smid heeft de ijzers tijdelijk iets aangepast, verder heb ik niets bijzonders gedaan, behalve voor goede beenbescherming zorgen en een rustige training...
jij hebt t over balbetrapping, dat is iets anders
kijk eens goed naa je paardje als ze normaal onbelast loopt? en naar de beenstand, franse stand strijkt vaak.
zorg voor voldoende ontspanning dan zal t strijken verminderen