Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Wantivano schreef:Bedankt voor jullie reacties!
Ik ben al ongeveer een 1,5 jaar bezig en heb goede instructie. Ik denk dat ik tegenstrijdige hulpen geef, waardoor me paard nu neit meer begrijpt wat hij moet doen.
Wantivano schreef:Ik denk niet dat het aan me instructie ligt. Mijn paard heeft een strenge, maar rechtvaardige ruiter nodig en daar ligt mij probleem. Ik vind het moeilijk om mijn paard een keer aan te pakken. Daardoor is hij steeds verder zijn eigen gang gegaan. Nu ben ik zo ver dat ik hem desnoods aan wil pakken, maar daar is me paard het natuurlijk niet mee eens omdat ik dit voorheen nieth eb gedaan. Daardoor is het nog moeilijker om hem aan erdoorheen te krijgen.
erleyne schreef:Als dat het probleem is, dan heeft je paard door laten trainen ook niet zoveel zin. Daar heb je dan een week na thuiskomst plezier van, maar zodra jij in je oude gedrag vervalt, zal je paard dat ook weer doen. Wellicht een idee om een wat langer/intensievere begeleiding van iemand te krijgen, die én je paard af en toe voor je rijdt, én jou ondersteunt met instructie? Die combinatie heeft het bij mij heel goed gedaan toen ik een probleem had met mijn jonge paard.
Emmaar schreef:Instructrice zoeken en zelf leren, veel grotere uitdaging dan kan je ten minste zeggen dat je het zelf aangeleerd hebt!
Wantivano schreef:Navidad, daar ben ik ook bang voor dat ik het ga verzieken en er uiteindelijk helemaal niks meer mee kan. Ik denk toch dat ik hem door iemand even door laat rijden, zodat ik weer met plezier op me paard stap.
en dat is iets om trots op te wezen. want je laat hem enkel maar een maandje of twee maanden even doorrijden. En daar is niks verkeerds aan.