Zij wil graag als ze komt rijden dat het paard aan de teugel loopt, ze wil graag doorzitten en dat lukt niet, ze vergeet dat ze geen les heeft, en na veel jaren weer is begonnen met rijden, en zij denkt dat ze net zo kan rijden als vroeger. Nu kwam ik en zag ik een slof liggen, die ze uiteraard zal gebruiken met rijden, en ook een pessoa, hoewel ik die nog aardig vind, mits je die goed gebruikt.
Eigenlijk ben ik dus gewoon dom bezig waarschijnllijk
, ik ben nl met haar flink aan het longeren met touwtjes dit gaat zeker beter, nu na 5x gaat ze al meer ontspannen lopen, vooral in draf dat is al heel wat, onder het zadel probeel ik gewoon voorwaarts te rijden, overgangen en figuren. Dit zal met de tijd ook veel beter gaan. IK heb veel geduld en ben toch 3 a 4 dagen bezig met haar, heb zelf onlangs nog les gehad, en flink aantal opmerkingen gehad, waar ik mee vooruit kan tot mijn volgende les.Ik heb het idee dus, dat alles volgens haar gelijk op het moment moet lukken, zij rijd 1x en wil gelijk resultaat, het zal wel iets helpen, nu eigenlijk mijn gevoel dat wat ik doe averechts zal werken, met wat zij allemaal gaat doen, of ben ik iets te overdreven. Mijn verhaal die ik haar vertelde persoonlijk laatst nog, heeft niet veel indruk gemaakt, want zij is gek op hulpteugels en ik dus niet.
Zal dit wel goed gaan met het paard, want ik baal wel als het voor het paard nadelig gaat werken.