Ik heb een vraagje, of zit in dubio...
Ik rijd nu bijna een jaar op B niveau met mn paardje. We zijn met name met de rem, gaspedaal en ontspanning bezig. Mijn houding is al wel verbeterd maar kan natuurlijk nog beter. Heb met mijn instructeur haar aan het been gereden, dus achterhand actiever en vlotter reageren op mijn hulpen. Uiteindelijk was dat te veel en werd ze loperig en niet meer ontspannen. Verzamelen dus...
Nou reed ik gister in de bak met mijn oude instructrice. Zij vond dat ik het paard minder moest terug rijden met mijn handen en rechter op mijn paard moest gaan zitten. Wat meer kuitdruk dus.
Ze opperde dat ik met losse teugel, meer kuiten het paard een paar rondjes door de bak moest laten ploeteren. Dit resulteerde in gestrekte nek, ontspanning weg. Voor mijn gevoel (kan het helaas niet zien) liep ze meer op de voorhand. In ieder geval niet verzameld.
Wat moet ik nu doen? Hoe kan ik mijn kuitdruk voldoende houden zonder de ontspanning en vloeiendheid van de gangen te verliezen? Kortom voor mij erg lastig te kiezen wat ik moet doen...
Iemand ervaring ermee? Of tips en adviezen?
thanx!