Ik loop tegen een aantal probleempjes aan en ik dacht ik post het een keer, misschien heeft iemand handige tips.
- Ik heb snel last van klapperende teugels. Ik wil graag teveel ontspannen waardoor ik niet direct contact kan houden en klapperend is een groot woord maar waardoor de teugels niet totaal strak naar mijn hand toe lopen. Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk uitleg?
- Ik heb moeite met overgangen rijden, terugkomen in tempo is geen probleem maar zodra we echt willen verruimen gaat mijn paard ontzettend haasten, waardoor ik mijn ontspanning verlies.
- Mijn paardje heeft vroeger heel lang achter de teugel gelopen, nu wil ze soms echt 1 keer in de 3 weken ineens gaan hangen, dan heb ik heel erg de neiging naar voren te vallen ook omdat ze het gevoel heb dat de achterhand juist erg omhoog gaat.
Ze loopt netjes, gewoon alles der onder.. Alleen ik mis gewoon echt swingende impuls.. Ik boek de laatste tijd steeds meer vooruitgang, maar toch blijf ik tegen de problemen aanlopen. Ik heb overigens elke week priveles, maar ik dacht ik probeer hier eens wat andere visies te vinden

Alvast bedankt