Probleem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tinus91

Probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 13:05

Ik heb via via een verzorgpaard gevonden. Alles gaat echt super goed alleen, Ik mag niet aan het bovenste deel van haar hoofd en haar oren komen.
Hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt!

Isa_W

Re: Probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 13:07

Vooral rustig zijn met je handen, niet te veel drukke bewegingen maken, dat vinden paarden niet fijn. Dit paard is kopschuw.

Het is een moeilijk probleem, maar helemaal oplossen kun je het ook niet, alleen door veel geduld en rust kun je het tot een minimum beperken.

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 13:09

Ja geduld en rust Ja
je kunt je ook verdiepen in het klickersysteem, daarmee heb ik een pony die moeilijk was met de achterbenen optillen ook weten te verbeteren. Hij is nog steeds niet makkelijk, maar je hoeft in ieder geval niet meer bang te zijn voor een gebroken kaak Huilen van het lachen

farahmunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 13:10

Mijn jonge paard vond dit eerst ook niet leuk.
Maar door veel te 'knuffelen' / kroelen, hoe je het maar ook noemt, ben ik steeds meer aan haar oren gaan kriebelen. Maar ook als ik het hoofdstel, halster om doe of tijdens borstelen.
Gewoon heel voorzichtig. Het duurt wel erg lang maar nu kan ik prima aan dr oren komen. Geduld hebben, voorzichtig zijn, respect voor je paard hebben.
Oja mijn paard was gewoon nog wat 'wild' en weinig omgang met mensen/eigenaar(fokker) gehad.
Misschien kan je paard wel een trauma/ ongelukje gehad hebben waardoor je niet aan haar oren kan komen. In dat geval weet ik niet of mijn tip goed werkt.

SpecialPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 17:53

Geduld hebben, en zeker voorzichtig en rustig doen..

Waars zou hij ook eerst vertrouwen moeten hebben in je, maar dat komt vanzelf. Hij zal het nooit leuk gaan vinden, maar als je rustig aan doet word het vast een stuk beter..

Shetje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 18:06

Geduld en telkens als je je hand bij z'n hoofd doet heel langzaam bewegen.

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 18:09

Ik begrijp dat je je verzorgpaardje nog niet zo lang hebt? Als hij dit niet bij de eigenaar doet, is het gewoon een kwestie van tijd en vertrouwen Huilen van het lachen Komt vast goed!

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 18:09

Dowski schreef:
Ja geduld en rust Ja
je kunt je ook verdiepen in het klickersysteem, daarmee heb ik een pony die moeilijk was met de achterbenen optillen ook weten te verbeteren. Hij is nog steeds niet makkelijk, maar je hoeft in ieder geval niet meer bang te zijn voor een gebroken kaak Huilen van het lachen

Dit was precies wat ik wou zeggen... Clown

Dan begin je met een eindje van haar oren aan te raken en (als ze dat toelaat) dat te belonen,
dan ga je in kleine stapjes steeds dichterbij haar oren en elke keer als ze t toelaat belonen, enz...
Denk dat je de rest eigenlijk zelf wel kan bedenken Huilen van het lachen

Tinus91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 18:56

M_EL_ISSA schreef:
Ik begrijp dat je je verzorgpaardje nog niet zo lang hebt? Als hij dit niet bij de eigenaar doet, is het gewoon een kwestie van tijd en vertrouwen Huilen van het lachen Komt vast goed!

Bij zijn eigenaar is het juist nog erger dan bij mij. Ze bijt de eigenaar als ze bij zijn hoofd komt of i.d.

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 20:19

Simpel, heb ook zo'n paard gereden Lachen

Je begint met de T-touch, dat is draaien met 3 vingers, de wijsvinger, middelvinger en de ringvinger. Kleine rondjes maken, en ook niet te hard drukken! dan gaat het pijn doen (en dan vooral bij jou!).

Je begint dus bij de schoft met de T-touch, totdat je het idee hebt dat je paard slaapt, kan meestal 10 minuutjes duren, soms meer. Daarna schuif je een klein beetje verder, ongeveer 5 of 10 cm. Dan wacht je weer tot je paard weer bijna slaapt. Dan ga je weer ongeveer 5 of 10 cm verder. En als je dan bijna bij de oren ben, ga je heel lang door! Pas wanneer je paard denkt dat je niet verder gaat dán ga je verder. MAAR dan wel een heel klein stukje, misschien 3 cm!

Als je dit dan elke dag doet, is het zomaar klaar. Bij mij duurde het twee weken. Wat misschien ook wel helpt is zeggen hoe mooi, dapper en lief je paard wel niet is, dan dutten ze zo in! en dan ga je dus weer een klein eindje verder. Dit duurt ongeveer een half uurtje, langer hoeft ook niet! Werkt heel ontspannend en paard vind ik heerlijk! Daarbij krijg je ook nog een hele goeie band met je paard!

Succes Haha! en hoop gauw foto's van jullie te zien op bokt!