Hoe is mijn zit ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Berenda

Hoe is mijn zit ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 09:03

hoi,
op stal hebben wij 2 pony’s staan eentje ervan rijd ik ook en dan hier en daar ook en concours nu is mijn vraag wat vinden jullie van mijn spring zit?
1.Afbeelding
2.Afbeelding
3.Afbeelding
4.Afbeelding
Sorry als je het niet zo goed kann zien Bloos
Alvast bedaknt
Gr. Berenda

moonsparkle

Re: Hoe is mijn zit ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 09:08

Het is niet op alle foto's duidelijk te zien maar als je omhoog komt hoor je mee te bewegen met je paard dus ipv dat je recht op in je zadel omhoog gaat, of blijft zitten ga je iets mee naar voor met de beweging, het lijkt namelijk op de eerste foto ofdat je helemaal niet uit het zadel komt. Ook moet je meer contact houden op de teugels, niet gaan trekken maar contact met de mond houden.

Afbeelding (plaatje van google, hoop dat hierop een beetje te zien is wat ik bedoel)
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 13-10-08 09:18, in het totaal 1 keer bewerkt

xPassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 09:12

Misschien is het een idee om paar keer les te nemen van een ervaren springinstructeur?
Want vind het er eerlijk gezegd nog erg rommelig uitzien. Bloos

Berenda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 09:14

Ik heb ook springles allen hij is meer voor de hogte hij doet niet veel aan teckniek

Plus dat ik dit jaar pas begonnen ben
Laatst bijgewerkt door Judje op 24-10-08 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, gebruik aub de Edit-knop.

xPassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 09:18

Berenda schreef:
Ik heb ook springles allen hij is meer voor de hogte hij doet niet veel aan teckniek

Het kan aan mij liggen maar dit lijkt me dan niet echt een goede instructeur. Bloos
Het lijkt me logisch dat je eerst je techniek onder controle moet krijgen voordat je aan de hoogte gaat werken.
Dit is natuurlijk mijn mening maar het lijkt me logischer.

Berenda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 09:20

ja je hebt gelijk ik moet voral mijn teugels straker paken :0 maar bedankt voor je info

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 09:20

Dat vind ik eerlijk gezegd niet zo'n goede instructeur/instructrice dan, de techniek is heel belangrijk bij het springen, anders zul je dadelijk ook nog in de problemen komen als je hoger gaat en kun je je paard erg tegenwerken waardoor er weigeringen kunnen onstaan. Leert hij/zij jou wel de afstanden bij de hindernissen enzo?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 09:21

Dan wordt het tijd eens te kijken naar een andere instructeur. Want ook bij springen is een goede springhouding belangrijk, echt veel belangrijker dan de hoogte in. Zelf vind ik namelijk dat je houding erg rommelig is en dat je, je rug weg drukt. Het lijkt zo dat je niet mee gaat in de beweging van je paard. Je kunt natuurlijk niet alles perfect doen maar je kunt wel proberen je houding en zit zo te verbeteren dat het een stuk beter wordt als nu Ja veel succes!

Berenda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 09:22

ja dat leer ik wel

priekjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 10:12

En je hakken naar beneden...

Berenda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 10:08

okay dankjullie well for de informatie ik zal er an werken Knipoog

SaarenDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 10:12

Het is op de foto niet heel duidelijk te zien.
Hou je teugels op contact, iets verder uit het zadel komen! Verder kan ik niet heel veel zien aangezien de foto`s heel wazig zijn!

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 10:17

Volgens mij rust je op de eerste foto met de handen op de hals, nooit doen dus.
Rug recht houden, niet zo krommen en hoofd omhoog, gericht naar de volgende hindernis.
Hakken laag houden, je "zit" balanceren op dij, knie en beugel.
Aan de foto's te zien spring je uit snelheid, maar je moet vanuit techniek springen, paard bij je houden, kont er onder rijden en dan meegaan met zit en hand maar niet meer dan dat.
Je brengt je paard zo eerder uit balans dan dat je hem helpt.
Niet hoog springen, maar lage in-uitjes, of met een galopsprong er tussen; eventueel met handen op de rug of eerst met je armen gespreid om je evenwicht te bewaren. En een andere instructeur zoeken, die vanaf de basis begint.

gwenniieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 17:12

Je kan het beste rij les nemen.
Die gene kan je dn helpen met je houding & Zit.

Gr.

Berenda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 13:53

okay

HouvanPonys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 08:45

net zoals de gene die hier voor mij was: neem les van iemand die veel op je houding en zit let, of zet iemand naast de bak en vraag voordat je gaat rijden of hij/zij op je houding en zit wil gaan letten ( moet wel een ervaren iemand zijn die weet hoe je moet zitten *LOL* groetjes,

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 13:05

Probeer (veel) meer uit het zadel te komen tijdens tde sprong, en contact te houden met de teugels. Ik kan verder zelf niks zeggen over de instructeur/trice die je krijgt, maar die zou je veel tips en aanwijzingen kunnen geven, zodat je zit van nu verbeterd Lachen

xFrieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 16:01

moonsparkle schreef:
Het is niet op alle foto's duidelijk te zien maar als je omhoog komt hoor je mee te bewegen met je paard dus ipv dat je recht op in je zadel omhoog gaat, of blijft zitten ga je iets mee naar voor met de beweging, het lijkt namelijk op de eerste foto ofdat je helemaal niet uit het zadel komt. Ook moet je meer contact houden op de teugels, niet gaan trekken maar contact met de mond houden.

http://www.bcm.nl/pdf/Springen/slides/springen%201.jpg
(plaatje van google, hoop dat hierop een beetje te zien is wat ik bedoel)

Mee eens, verder wel leuk stelletje maar je kunt beter lesnemen want je moet niet in je zadel blijven zitten als je gaat springen.

Edit: was beetje lui om die andere dingen te lezen, heb ze gelezen.. en ik vind ook dat je een andere rijinstructeur moet nemen.. je moet eerst leren verlichte zit en al die dingen en daarna kun je pas beginnen eventueel met springen zelf.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-10-08 18:26, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: SVP geen foto's quoten.

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 16:04

Je hebt dus les, maar voor de hoogte? Dan zou ik je instructeur even vragen of ie ook op je techniek gaat letten! Knipoog
Succes.

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 17:16

1ste foto, je ligt bijna op het paard, je moet veel meer terug blijven zitten en hoofd omhoog :p
2e foto ziet er beter uit je kijkt naar voren en niet op het paard, het lijkt wel alsof je iets voor de beweging bent dus te veel naar voren maar dat is moeilijk te bepalen met die foto.
3e foto kijk je ook goed naar voren, alleen niet zo op je paard gaan liggen je moet je bovenlijf wat meer terug houden.

edit: niet je hakken optrekken, meer druk op je beugels houden, maar zodra je je hakken naar beneden houdt komt er ook meer druk op je beugels Knipoog

xchanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 14:24

hakken naar beneden, niet zo ver naar voren duiken..

oei, ik ben streng vandaag.Tong uitsteken

Maarloeesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 20:38

Heeel krom, sorry dat ik het zo zeg. Maar je ligt bijna op het paard. Hakken naar beneden doen inderdaad en op de laatste foto zit je best wel scheef.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:26