.Ze liep er heel fijn onder, was goed te zitten en te sturen. Afstappen ging prima.
Alleen het opstappen vind ik lastig. Ik gebruik een opstapblok (grote boomstronk), zodat ik niet hoef te springen of een knietje krijgen. Maar toch is het nog lastig om in 1 keer recht boven het paard te landen.
Wie heeft tips om op te stappen zonder zadel op een voor het paard zo prettig mogelijke manier en zonder teveel te hoeven wiebelen voor ik goed zit
? Dus: hoe houd ik mijn lichaam het beste als ik vanaf de boomstronk opstap?Zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten als ik zonder zadel rijd?
teminste dat had ik altijd... hihi
), aangezien ik mijn oude zadel verkocht heb en mijn nieuwe pas medio december binnen krijg. Ik ga er op via een stoeltje of een van de hekken (zowel in bak als op het land en ook in het bos). Verder vraag ik ook gewoon of andere mensen me even een voetje willen geven. Ik kan op zich ook op hem springen (hij is niet zo hoog), maar ik wil hem niet teveel belasten (en ok, ik geef het toe, ben ook de lenigste niet meer, helaas 
Dit om te zorgen dat de haren vlak liggen.
ik wil niet weten wat mijn paard doet als ik dat flik....