paard loopt niet op 2 teugels..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Suprice

paard loopt niet op 2 teugels..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 08:19

hallo,
Ik ben sinds een paar weken bezig met een nieuw paard. Dit paard is ingereden toen ze 3,5 was en heeft toen 3 jaar op de wei gestaan en 3 veulens gekregen. Dus in principe kent ze niet zoveel Knipoog Nu ben ik dus weer begonnen met het rijden en nu kom ik het volgende probleem tegen. Het paard wil niet rechtgesteld lopen op 2 teugels. Als haar houding recht is, dan heb ik mijn rechterteugel korter als mijn linker. Als ik mijn linkerteugel helemaal loslaat, kan ik haar alle kanten op sturen, maar andersom niet. Nu heb ik dit probleem ook gehad met mijn pony, maar dan met links. Dit heb ik kunnen oplossen, maardaarbij heb ik veel gebruik gemaakt van de "hogere" oefeningen, en dat gaat hier dus niet helemaal lukken.
Iemand tips om dit beter te kunnen maken?
Bedankt!

Yoshimi

Re: paard loopt niet op 2 teugels..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 08:24

Volgens mij is dat paard gewoon heel erg scheef. Rechtrichten dus! En dat kan prima met 'hogere' oefeningen als schouderbinnenwaarts en travers... Begin desnoods vanaf de grond met deze oefeningen. Dan kan ze makkelijker uitvoeren, omdat ze dan jouw gewicht niet hoeft te dragen.
Zoek daar wel goede begeleiding bij!

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 08:31

Ja die "hogere oefeningen" kan ze dus niet. Ze raakt nogal snel opgefokt als ze iets nieuws moet leren, of iets moet doen wat ze moeilijk vindt. Dus ik dacht dat het handiger was om het eerst in alle rust, dus misschien met iets lagere oefeningen op te lossen, als dat mogelijk is...

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 09:27

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 09:37

@ klomp: ja dankjewel Lachen Ik was zelf ook al veel bezig geweest met de voltes, stelling en het laag rijden.. Deze site bevestigd mijn beginsel om dit op te lossen, dus dat is fijn!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 10:30

graag gedaan! Succes ermee!

Yoshimi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 14:43

Ik kan me idd heel goed voorstellen dat ze moeite heeft met moeilijkere oefeningen. Dat komt juist doordat ze zo scheef is. Heel langzaam en met geduld sbw aanleren helpt haar dan ook al om rechter te worden.
Op bovengenoemde site wordt ook veel gebruikt gemaakt van die zijgangen.
Succes ermee!

black21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 19:41

en zorgen dat je de training lekker af blijft wisselen, in het bos kun je bv ook hele leuke oefeningen doen tijdens een relaxt buitenritje Knipoog

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 19:52

nou relaxt buitenritje zit er niet in Lachen Ze is pas 1 keer onder het zadel mee naar buiten geweest en dat was niet echt bepaald relaxed, als je snap wat ik bedoel.. maar afwisselen blijven we zeker Lachen bedankt!
En natuurlijk snap ik ook dat ze daardoor moeite heeft met de moeilijkere oefeningen, daarom wilde ik eerst haar gewoon wat beter krijgen en dan met de moeilijkere oefeningen het nog beter zien te krijgen.. Maar tips zijn welkom!