Dit zijn: foutief doorzitten, handen breetzetten, tenen naar buiten, als ene zoutzak zitten, mijn rug recht maar toch voorover hangen en te strenge binnenhand en nog een vraagje

Alseerst foutief doorzitten:
Ik kan op sommige momenten als het paard goed ontspannen loopt en rug los laat kan ik redelijk goed doorzitten, maar ik ga dan "wild"doorzitten ik beweeg niet echt supernetjes en schuif flink door het zadel heen emt mijn heupen. Ik ga als het goed gaat met me nieuwe bijrijdpaard(als dat nog doorgaat) priveles nemen, maar tot dusver moet ik het met manegeles doen en bijrijdpaardje 1 x in de week. Op de manege geven ze geen zitlessen dus daar sciet ik ook niks mee op, Ik ben nu wel in de les al kleine stukjes aan het doorzitten, maar nog niet zonder beugels, want voor mijn gevoel ga ik dan stuiteren van links naar rechts waardoor ik bijna val. Wie heeft er toevallig tips om het iest te verbeteren? Ik heb ookal met mijn instrcutie overlegt en die helpt me ook al goed, maar wil jullie tips eens horen die ik mogelijk kan uittesten.
Handen breet zetten:
Het valt mij de laatste tijd op dat ik automatisch me handenbreetzet en vleugels ga krijgen. Hier wordt ookal aan gewerkt en gaat redelijk goed, maar hebben jullie nog tips waardoor eht een automatischme wordt dat ik me elebogen aangesloten houd en me handen recht op boven en voor het zadel bij elkaar?
Tenen naar buiten:
Ik heb vaka de neiging om in de galop mijn tene naar buiten te doen omdat mijn kont dan blijft vastplakken en heb ook de neiging om mijn been naar voren te gaan steken? Wij hebben op de manege 1 paard met van die schuine voetzooltjes en die helpen goed als ik ded hoge kant aan de binnenkant doe en de lage kant naar buiten dan ben ik verplicht om dat te doen, maar wil het neit altijd met die dingen doen. Tips?:P
Zoutzakkiej!!
Ik zit soms wel ene als ene zoutzak, dus schouder naar voren rug recht maar voorover hangen en neit op het diepste punt zitten. Heeft iuemand tips waardoor ik rechter blijf zitten een soort ezelsbruggetje?
Ik heb heel vaak een te strenge binnenhand, mijn instructie zegt dan dat ik me teugel moet losgooien en met mijn buitenteugel en mijn benen meot sturen, maar als ik me binnenteugel losgooi tijden bijv. de bocht om wil hij alleen maar ahrder waardoor hij keihard draaft bijv. In galop meot ik wle ene strenge hand hebben anders heb ik geen controle bij 1 paard. En met wijken ben ik bijv. met naar rechts toe wijken te streng met me linkerhand maar als ik ana de buitenteugel trek valt het paard uiteen en wijk ik neit meer?
Vraagje?
Ik doe nu tegenwoordig bij een manegepaardje wat nu langzaam ana het opbouwen is na een peesblessure veel verzameling in galop waardoor de achterhand er goed onder blijft, ga ik sneller zet ze haar achterhand er niet goed onder ze loopt daarbij ook scheef op de linkerhand dan loopt ze met haar kont naar binnen. Heeft iemand tips om haar achterhand er beter onder te krijgen in draf en galop en ook in stap, maar dat ik toch bijv. middengalop en middendraf en arbeidsdraf en etc. kan doen? Ik doe al veel overgangen rijden, want dat helpt volgens mij ook?
alvast bedankt voor je hulp en ik weet dat het veel is en ja ik zal zoveel mogelijk met mijn instructiece overleggen.
sorry voor de typfouten heb zo netjes mogelijk getypt.
gr. Susanne