Doorzitten op Uniek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sofieenuniek

Doorzitten op Uniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 13:19

Hallo iedereen!

Ik ben nieuw hier... Ik ben Sofie uit België en sinds kort ben ik trotse bezitter van een 7 jarige merrie Uniek (kwpn, foto's volgen). Ik ben dan ook intensief les aan het nemen. Mijn probleem is het feit dat ik, als ze gewoon draaft, moeilijk mijn handen kan stil houden waardoor ik haar gedurig stoor in de mond en ze dus ook niet altijd in galop wil aanspringen. Ze heeft een "dansende" draf en neemt ook heel grote passen waardoor ik heel moeilijk kan blijven doorzitten. Nu zijn we een meer verzamelde draf aan het oefenen waarop ik wél kan doorzitten. Maar dit is heel lastig, ik zou toch ook moeten kunnen doorzitten als ze gewoon draaft? Wat doe ik verkeerd? Ik heb wel nog maar 3 lessen achter de rug, maar het stoort mij enorm omdat dit op een ander paard wél gemakkelijk gaat... Kan iemand mij tips of advies geven? Grtzz

__AM

Re: Doorzitten op Uniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 14:48

Oefening baart kunst Knipoog
Hoe meer je oefent op je zit hoe beter het zal gaan.
Probeer het anders is zonder beugels, is ook nog eens goed voor je evenwicht.

caroline94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 14:50

misschien kan een keer zitles helpen! Knipoog

welkom op bokt trouwens ! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 15:13

Ik denk dat goede zitlessen idd een aanrader zijn... het is echt handig om iemand naast je te hebben die zegt hóe je precies moet zitten.....
Oefening is een leuk verhaal, maar er zijn mensen die oefenen al 30 jaar en bakken er nog steeds niets van..... goede les heb je meer aan! Lachen

leannegr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 20:13

Je kan het makkelijkst doorzitten op een paard dat zijn rug ontspant. Houdt ze zich ontspannen? Zo niet, dan eerst proberen om haar tijdens het lichtrijden te laten ontspannen. Als dat goed gaat kleine stukjes doorzitten en daarbij zelf proberen zo goed mogelijk mee te bewegen. Het ene paard zit ook lekkerder door als het andere.

Kristel_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 00:06

Ik vond het toen ik net leerde paardrijden erg moeilijk om mijn handen stil te houden... De manege-eigenaar kwam toen met een GEWELDIG idee:
Ik moest me inbeelden dat ik met een witte trouwjurk op het paard zat en in elke hand een glas rode wijn. Tja leuk en aardig maar dat werkte bij mij niet meteen (was véél te druk bezig en vergat dan daar op te letten). Kwam hij toen aanzetten met 2 plastic wijnglazen, met een bodempje water. Die heeft hij in het begin regelmatig bij moeten vullen, maar aan gezien ik meteen merkte als ik het fout deed, hielp het wel ontzettend goed. Tip: neem wel plastic wijnglazen, daar kan weinig mee gebeuren mochten ze vallen.