ik heb pas een engels volbloed gekocht en hij heeft nogal slappen spieren bij de kont hebben jullie mischien tips hoe ik dit kan trainen?
xxcynthiaaa
Laatst bijgewerkt door Judje op 09-10-08 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:De andere vraag is in een apart topic gezet, zie: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=110&t=10
Hoe oud is je paard? Hoe is zijn conditie? Is hij voor de rest wel gespierd? Gespierd zijn (of worden) is deels ook een kwestie van aanleg. Misschien een fotootje plaatsen?
lekker rustig gaan opbouwen met training, goed voeren, veel afwisseling in je schema. Wat ook wil helpen is lekker longeren met een pessoa of een bijzetje, goed actief houden vanachter. Balkjes lopen is inderdaad ook een goeie tip, dan moet hij zijn benen wel goed optillen Ook regelmatig een stevige buitenrit met wat galopstukken wil wonderen doen! succes
Is hij wel goed op z'n achterhand?? Loopt hij niet op de voorhand?? Zoals voorgangers al zeiden, balkjes draven, buitenritten met galopstukken ja Maar doe dit allemaal niet te lang, je moet spieren opbouwen
Je kan dan beter twee x per dag zorgen voor beweging, dan 1 x per dag lang. Longeren is idd erg goed, balkjes draven. In stap hoeven ze er minder moeite voor te doen. proberen om het paard echt aan het werk te zetten.
Ik weet natuurlijk niet hoe oud je paard is. Maar ik zou rustig aan beginnen met de trainingen, veel overgangen. Longeren met dubbele longe. Veel afwisselling in je trainen. Balkjes lopen, stap draf en galop (denk wel om je afstanden).
veel overgangen rijden ja, en opbouwend werken en telkens te lat wat verleggen dat werkt volgens mij het beste en als je je paardje aan de teugel rijd en je vraagt de achterhand goed mee zou die ook actiever moeten werken en zo dus spieren kweken
Tips zijn hier genoeg gegeven, maar denk er ook om dat je je paard niet overvraagt! Zijn spieren verzuren dan alleen maar en dat is natuurlijk het tegenovergestelde van wat je wil. Probeer ook voldoende pauzes in te lassen tijdens het rijden.
als je een heuvel in de buurt hebt zoals als een dijk of een viaduct. kan je oko langzaam aan dat oefenen. In stap naar boven en naar beneden. Dit bevorderd het ook is wel heel zwaar voor je paard dus niet te vaak achter elkaar doen en rustig opbouwen ook moet het niet te stijl zijn.