Tijdens het doorzitten soms een wiebelbeen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BenB

Tijdens het doorzitten soms een wiebelbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 11:39

Hoi Bokkers,

Soms tijdens wedstrijden heb ik tijdens het doorzitten een wiebelbeen. Het rare is dat het tijdens de training niet merkbaar is.

Zou het komen doordat er toch een bepaalde spanning is in je lichaam?
Heeft iemand tips? Lachen

meintje

Re: Tijdens het doorzitten soms een wiebelbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 22:32

mmm das een lastige, ik heb dat soms ook. ik heb idd de indruk dat het met spanning te maken heeft. als je je spieren sterk spant kan je dit krijgen. goed aan je ontspanning werken tijdens de wedstrijden, vanaf het moment dat je er op gaat zitten steeds bezig zijn met do ontspanning, niet alleen die van je paard maar ook je eigen.
wat misschien ook een tip is zijn homeopatische druppels die tegen stress werken. al is t alleen maar voor je eigen idee Knipoog

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 09:01

Als het dan alleen is, kan het inderdaad met (onbewuste) spanning te maken hebben. Ik heb het altijd en ook met lichtrijden, mijn linkerheup is versleten, daardoor heb ik niet helemaal de controle.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 04:18

probeer je dan wat meer te aarden. Ademen naar je buig (en liever nog naar je voeten. En denken dat je met je voeten op de grond staat wil ook nog wel eens helpen.