Balken er af gooien.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Evony

Balken er af gooien.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 13:05

HELP!

ik zit met mijn handen in het haar,

ik heb een hele leuke lieve brave 8 jarige engelse volbloed ruin waar mee ik L sgw ben.
allemaal heel mooi een aardig maar ik kom net niet of net wel de cross steeds in omdat hij er zo veel balken afgooit bij het springen.

het maakt niet uit hoe hoog het parcours staat, als ik thuis een parcours van 1,30 neer zet gooit hij er 6 af en zet ik een parcours van 80 cm neer gooit hij er ook 6 af.

ik weet niet meer wat ik er mee moet.

heeft iemand misschien tips en trucs omdit verdomde probleem te verhelpen?

__inge__

Re: Balken er af gooien.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 13:06

Tijdens de afzet nog even flink been geven, dat heeft bij mij altijd wel geholpen.

RMistral

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 13:09

Soms tussen of voor de hindernissen even een kleine ophouding maken en tegelijkertijd veel been. Dat je even zegt van: let eens op! en dat hij door die ophouding met been zijn achterhand beter onder zijn lichaam brengt, zodat hij preciezer en hoger kan springen.

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 13:12

misschien een grondbalk eronder leggen ofzo?? Kan hij het beter zien, en wat hierboven staat; been geven voor de hindernis misschien??

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 13:14

dat helpt niet, ik leg ook wel eens een balk voor en achter de hindernis om hem attent te maken en dan gaat het wel,

maar op 1 of andere manier loopt gewoon gewoon niet lekker, met trainingen hindernissen apart gaat het nog, maar lijnen en dan vooral parcoursen

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 13:14

Als het puur uit luiheid is kan je zo een soort driehoek op de balk leggen dan dan moet hij wel zijn benen opheffen maar dit is niet echt zo vriendelijk en je lost het beter rijtechnisch op.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 13:16

I know, hebben we ook al geprobeert, dan doet hij het wel, maar zodra die driehoek weg is is het weer raak

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 13:26

en zit het hem dan niet lichaamlijk of misschien wel mentaal ?
Heb je de laatste tijd niet té veel gesprongen , dat hij het beu is ?

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 13:30

valt mee, ik spring alleen op councoursen of wedstrijden, vind dressuur leuker om te doen xD

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 13:34

Tja misschien iemand nemen die je les geeft en je er zo door helpt.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 13:57

Typerend voor een volbloed.
Die van mij deed het ook altijd. Het is gewoon het enthousiasme van het dier waardoor ze vlak gaan springen en dus de balken meepakken.
De truukjes die hierboven al beschreven zijn helpen, maar alleen op dat moment. Zodra je in het parcours zit temper je het enthousiasme van een volbloed nou eenmaal niet zo gemakkelijk. Ophoudingen werkt alleen maar averechts, worden ze heter van en gaan nog vlakker springen.
Stil/licht zitten en zelf niet te veel willen regelen, dat werkte voor die van mij nog het beste.

Het gekke met die van mij was wel dat ze op een individuele springwedstrijd wel beter sprong dan ze deed in het parcours voor de start van de cross. Zij had gewoon in de peiling wanneer gecrosst ging worden en dan was ze niet te stuiten!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 14:00

dan toch maar eens gewoon spring wedstrijden met hem gaan oefenen,

bedankt voor de tip Haha!

Sterre2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:43

Extra been geven voor de afzet.. En bij de trainging 2 balken naar het midden van de hindernis toeleggen en een punt maken in het midden van de hindernis.. Hier gaan ze vaak erg anders van springen, misschien als je dat vaak traind dat het beter gaat..

Tja, dit is misschien niet diervriendelijk maar misschien een keer wat hoger bouwen en een groffe fout laten maken.. Maar dit moet je echt kunnen! Niet zomaar een rare afstand gaan rijden op een hindernis, maar gewoon er een keer dicht onder zetten.. Alleen als je hier ervaring mee hebt! Anders echt niet doen want dat kan heel gevaarlijk worden!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 21:44

veel been geven in de afzet, en zorgen dat je ze enorm goed op het achterbeen hebt in het parcours. Ik ken het probleem, en mijn ervaring is ook dat een paard dat het echt niet interesseert als hij zijn benen stoot, ook nooit voorzichtig gaat worden.

Wb Sterre2000's tip, het paard dat ik reed en zijn benen niet wilde optillen, sprong aanzienlijk beter als we een k*e afstand hadden, maar zo kan en wil ik niet rijden. Maar ook echt grove fouten (en die hebben we gehad Lips are sealed ) interesseerde hem niets.

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 21:48

Ik merk dat bij mijn paard -ook volbloed, lekker hard en laagvliegen- het vooral niet helpt om de laatste 3 galopsprongen nog iets te willen regelen. Dan laat k t hem zelf uitzoeken en komt ie prachtig uit. Denk ik dat t niet lukt en geef k te veel been of hand gaan de balken er geheid af. Als ie het zelf regelt klopt het allemaal precies! Succes

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 10:32

Misschien dat wat in-uitjes hem wat vlugger kunnen maken. Verder zorgen dat hij goed gesloten is en op het achterbeen loopt. Wat schakelen in het parcours wil ze nog wel eens wat attenter maken.