Basissysteem van africhting gezocht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Liin__x

Basissysteem van africhting gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 20:33

Ik weet niet zeker of het hier juist staat? Maar dus, met de basiscursus hebben wij een basissysteem van africhting opgeschreven, met zo de 'werkwijze' zal ik zeggen, een soort stappenplan voor een training. Nu, dit had ik in mijn rijbroek gestoken en die is gewassen Haha! En ik heb geen zin om dit helemaal te ontleden (verklaar me gek maar daar ben ik dus wél mee begonnen).
Heeft iemand dit toevallig nog ergens liggen?!

Lielle

Re: Basissysteem van africhting gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 23:17

google eens op skala der ausbildung of kijk eens in het nederlandse proevenboekje

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 09:15

Of koop een boek over dressuur, bijvoorbeeld Basisboek dressuur van Tineke Bartels (staat ook het skala in)
Voor gevorderde lezers: Gymnasium Das Pferdes...

Liin__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 16:49

Hmm, ik heb niets gevonden, of toch niet wat ik zocht..
Ik weet niet of we het over hetzelfde hebben, bij mij was het echt létterlijk een stappenplan, bv. 1) Het paard laten stappen aan de vrije teugel (ofzo, dat is nu niet juist hé)
en alles wat ik vond over het skala der ausbildung waren de 6 pijlers (takt, ontspanning, aanleuning, impuls, rechtgerichtheid, verzameling).
Ik zal eens zoeken naar dat boek ^^

Liin__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 16:54

jasmijn78 schreef:
Of koop een boek over dressuur, bijvoorbeeld Basisboek dressuur van Tineke Bartels (staat ook het skala in)
Voor gevorderde lezers: Gymnasium Das Pferdes...

Welk basisboek is het?
Dit: Afbeelding
of dit: Afbeelding

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 17:05

Ik heb de bovenste, de onderste is volgens mij een nieuwere versie....

Liin__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 18:12

Oké dankje, nog reacties?

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 12:15

naar wat ik hier uit jouw vraag kan afleiden is dat je op zoek bent hoe en op welke manier je een onbeleerd paard of pony kan gaan opleren, wel ik wil je het advies geven probeer dit niet te doen met alleen maar de info uit een boekje, dat zal je hiermee maar heel gedeeltelijk lukken, en is dus zeker niet de goeie keuze.
Laat je bijstaan door iemand met ervaring in het opleiden van paarden, die geeft je dan tegelijkertijd ook tips waar je dan heel de week verder mee kan oefenen, en zo telkens een week verder.
Dus neem een paardentrainer.
je mag me steeds contacteren hoor.( regio Antwerpen )

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 16:06

aeolusnr1 schreef:
naar wat ik hier uit jouw vraag kan afleiden is dat je op zoek bent hoe en op welke manier je een onbeleerd paard of pony kan gaan opleren, wel ik wil je het advies geven probeer dit niet te doen met alleen maar de info uit een boekje, dat zal je hiermee maar heel gedeeltelijk lukken, en is dus zeker niet de goeie keuze.
Laat je bijstaan door iemand met ervaring in het opleiden van paarden, die geeft je dan tegelijkertijd ook tips waar je dan heel de week verder mee kan oefenen, en zo telkens een week verder.

Volgens mij was dat nou juist niet haar bedoeling hoor,
Jij zoekt toch gewoon een stappenplan die je met elk paard, zadelmak of ver doorgereden, een trainingsopbouw hebt. Dus wat je zij 1. losstappen met lange teugel en dan punt 2. kan zijn '' teugels oppakken en bijvoorbeeld overgangen stap-draf rijden. toch??

Liin__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 21:43

wemkelover schreef:
aeolusnr1 schreef:

Volgens mij was dat nou juist niet haar bedoeling hoor,
Jij zoekt toch gewoon een stappenplan die je met elk paard, zadelmak of ver doorgereden, een trainingsopbouw hebt. Dus wat je zij 1. losstappen met lange teugel en dan punt 2. kan zijn '' teugels oppakken en bijvoorbeeld overgangen stap-draf rijden. toch??

Ja, ze zijn opgeleerd hoor Knipoog Het is idd zoals Wemkelover zegt, wij hadden zoiets opgeschreven met onze basiscursus (LRV, basiscursus 2, in kraaienhorst) maar zoals ik al zei ben ik het kwijt Lachen
Is dat ook hetgeen wat in dat skala der ausbildung staat?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 21:51

zoek het eens op, dat kun je het zelf beoordelen Knipoog

Liin__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 22:05

Lielle schreef:
zoek het eens op, dat kun je het zelf beoordelen Knipoog

Dat heb ik al gedaan, maar vond niet veel behalve die 6 pijlers Nagelbijten / Gniffelen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 22:08

dan heb je je antwoord toch? IMO is het een heel duidelijk systeem dat idd prima toepasbaar is met rijden, van alle paarden.