Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
veel rechte lijnen, en heel los en laag over de rug en door de hals rijden, en gewoon niet te strak houden of snelle of korte bochtjes en wendingen maken. Gewoon lekker ontspannen.

Zonnebloem schreef:Lang en laag inderdaad maar wel doorlopen, en dan met name de stap.
Balkjes lopen werk vaak ook erg goed.
flugeltje schreef:Zonnebloem schreef:Lang en laag inderdaad maar wel doorlopen, en dan met name de stap.
Balkjes lopen werk vaak ook erg goed.
sorry maar als je lang en laag rijd, lopt je paard juist op de voorhand en kan hij nooit goed uit zijn schouders komen...probeer maar eens een middendraf te rijden vanuit lang en lang...lukt nooit
Als jij hem bovenin op zijn achterhand zet knalt ie zijn voorbenen uit zijn schouder omhoog...
Mareska schreef:Ik zou zoals hierboven al gezegd is veel lang en laag stappen, zodat hij zijn bovenlijn lekker kan oprekken en de ruimte krijgt om ruime passen te maken. Let daarbij wel op dat hij voorwaarts op je been is en met genoeg drang naar voren stapt, maar ook niet overhaastig stapt want dan zet hij juist méér passen ipv ruimere. Ik stap af en toe een blokje om, veel over het harde, en stel hem daarbij ook wat lager in, en ik merk echt verschil in zijn stap.
Flugeltje: kun je misschien iets meer vertellen over het verbeteren van de stap, door veel middendraf te rijden?
flugeltje schreef:Ook als je paard lang en laag rijdt, gaat hij, uiteraard na voldoende training, op de achterhand lopen. Een paard die meteen in de oprichting wordt getrokken, loopt ook op de voorhand. Oprichting vloeit voort uit het sterker worden van de achterbenen. Als het paard voldoende sterk is geworden van achter, kan het zichzelf gaan dragen, waardoor een mooie oprichting ontstaat. Een paard dat op de hand hangt kan in mijn ogen nooit op eigen benen lopen, en dus ook nooit de ultieme verzameling/oprichting laten zien.
@Pieder: om antwoord te geven op je vraag: zoals al werd gezegd lang en laag over de rug stappen, hierdoor rekt het paard zich helemaal op, waardoor na veel training, de stap ruimer gaat worden. Dit is iets wat niet in 1 week klaar is, maar waaraan je waarschijnlijk altijd aandacht aan zult moeten besteden.
Citaat:een paard gaat zich dragen door het versterken van zijn lendenen in zijn rug.....dat bereik je met laag