Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

_Jennifer_ schreef:op de voorhand: heel veel overgangen. Zorg dat jij in het middelpunt van het zadel zit en je benen naar achteren legt. Is het nog een jong paard, of niet?
Over de buitenschouder kun je verhelpen om het paard met je buitenbeugel en je buitenbeen te begrenzen. Volte rijd je met je binnenbeen, buitenteugel en je binnenteugel van de hals. Gaat hij over de buitenschouder, iets meer buitenteugel en buitenbeen.
? Maar dat is ook wel goed 

_Jennifer_ schreef:oh sorry, overheen gelezen![]()
schijnovergangen heb ik toch niet neergezet? Maar dat is ook wel goed
Als je bijv. in draf zit, doe je net of je naar stap gaat. En op het moment dat het paard overgaat ga zet je 'm weer in draf.
Oja, je kunt ook balkjes draven en passen verruimen.
Misschien doe je zulk soort dingen al, maar ik zet ze maar neer!
_Jennifer_ schreef:Over de buitenschouder kun je verhelpen om het paard met je buitenbeugel en je buitenbeen te begrenzen. Volte rijd je met je binnenbeen, buitenteugel en je binnenteugel van de hals. Gaat hij over de buitenschouder, iets meer buitenteugel en buitenbeen.

angelawier schreef:Ik zou eerst maar eens de overgangen gaan trainen. Maar dan dus ook goed, mooi over de rug en dan naar voren en terug. Daarnaast zou ik het tempo wat lager leggen zodat zij/hij kan bolwerken wat je vraagt. Wanneer zij het tempo weer omhoog gaat brengen, weer overgangen gaan rijden.
Succes

Femke16 schreef:alleen maar geduld. Mischien eerst eerst een normaal tempo proberen aan te nemen het best. Elke keer een klein stapje terug. Ze vind het waarschijnlijk moeilijk. En moeilijkheden nemen zijn tijd. Wel veel figuren blijven rijden en ook veel afwisseling is erg belangrijk. Mischien een keer een sprongetje? Of lekker racen op een buitenrit. Veel buitenritten rijden doet soms wonderen met een paard;)