voorhand

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Morrow_Less

voorhand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 19:53

Ik rij een paard en dat loop enorm op de voorhand en valt op de volte ook vaak weg op de buiten schouder. wat dus als resuiltaat geeft dat mijn houding er belabbert bijligt ( bene vooruit) en dat ze moeite heeft met haar evenwicht. In galop wil ze altijd maar sneller en sneller en dat is (denk ik) om haar evenwicht beter te kunne n houden. Hebben jullie tips hoe dat ik dat op kan lossen.
alvast bedankt

_Jennifer_

Re: voorhand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 20:00

op de voorhand: heel veel overgangen. Zorg dat jij in het middelpunt van het zadel zit en je benen naar achteren legt. Is het nog een jong paard, of niet?

Over de buitenschouder kun je verhelpen om het paard met je buitenbeugel en je buitenbeen te begrenzen. Volte rijd je met je binnenbeen, buitenteugel en je binnenteugel van de hals. Gaat hij over de buitenschouder, iets meer buitenteugel en buitenbeen.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 20:02

_Jennifer_ schreef:
op de voorhand: heel veel overgangen. Zorg dat jij in het middelpunt van het zadel zit en je benen naar achteren legt. Is het nog een jong paard, of niet?

Over de buitenschouder kun je verhelpen om het paard met je buitenbeugel en je buitenbeen te begrenzen. Volte rijd je met je binnenbeen, buitenteugel en je binnenteugel van de hals. Gaat hij over de buitenschouder, iets meer buitenteugel en buitenbeen.

zij is 9 maar daardat ze niet goed loopt liggen men bene niet goed
en wat bedoel je met schijnovergangen

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 20:08

oh sorry, overheen gelezen Bloos

schijnovergangen heb ik toch niet neergezet Tong uitsteken ? Maar dat is ook wel goed Knipoog
Als je bijv. in draf zit, doe je net of je naar stap gaat. En op het moment dat het paard overgaat ga zet je 'm weer in draf.
Oja, je kunt ook balkjes draven en passen verruimen.
Misschien doe je zulk soort dingen al, maar ik zet ze maar neer!

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 20:10

_Jennifer_ schreef:
oh sorry, overheen gelezen Bloos

schijnovergangen heb ik toch niet neergezet Tong uitsteken ? Maar dat is ook wel goed Knipoog
Als je bijv. in draf zit, doe je net of je naar stap gaat. En op het moment dat het paard overgaat ga zet je 'm weer in draf.
Oja, je kunt ook balkjes draven en passen verruimen.
Misschien doe je zulk soort dingen al, maar ik zet ze maar neer!

oh ja ik lees precies meer dan er staat (had daarjuist een toptic gelezen waar schijnovergangen stond), ok dat zal ik woensdag doen Haha!

Herman52

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 20:48

Inderdaad veel overgangen rijden en schijnovergangen!

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 20:51

_Jennifer_ schreef:

Ja precies, helemaal mee eens. Blijf hier vooral ook consequent in en maak jezelf er bewust van dat als je de volte inzet je dit ook echt even bij jezelf denkt : "buitenteugel eraan, buitenbeen eraan, binenteugel makkelijk". In principe rijd je een volte puur op de buitenteugel en je buitenbeen.

Nic_Urani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 11:13

Het klinkt alsof je paard gewoon veel sterker moet worden. Dit kan je ook goed trainen aan de longeerlijn. Mijn paard was ook erg slap toen ik hem net kreeg en wilde erg hard galoperen! Door middel van veel trainen wordt dit vanzelf beter! Veel rijden en veel overgangen maken, waarbij je voldoende met je benen bijdrijft zodat je paard zijn achterhand moet gebruiken. Probeer in de galop veel af te wisselen met voltes en niet te lange stukken te rijden. Kleine stukjes galop, gevolgd door een overgang, zijn beter voor de spieren dan hele lange stukken achter elkaar!

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 13:50

ok bedankt voor de tips

mexx1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 14:11

Ik zou eerst maar eens de overgangen gaan trainen. Maar dan dus ook goed, mooi over de rug en dan naar voren en terug. Daarnaast zou ik het tempo wat lager leggen zodat zij/hij kan bolwerken wat je vraagt. Wanneer zij het tempo weer omhoog gaat brengen, weer overgangen gaan rijden.

Succes

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 14:14

schijnovergangen en overgangen. Ook zijdegangen kunnen de achterhand versterken. Voor de afwisseling is balkjes/caveletti's draven een leuke oefening. Lachen

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 14:15

ja, ben het er mee eens wat hier boven word gezegd. EN met die gallop. Ga eerst maar kleine stukje galoperen, gewoon even 1 lange zijde of 1 grote volte(bij de grote volte moet een paard ook beter zijn achterhand in zetten) En dan weer terug...etc etc.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 14:42

angelawier schreef:
Ik zou eerst maar eens de overgangen gaan trainen. Maar dan dus ook goed, mooi over de rug en dan naar voren en terug. Daarnaast zou ik het tempo wat lager leggen zodat zij/hij kan bolwerken wat je vraagt. Wanneer zij het tempo weer omhoog gaat brengen, weer overgangen gaan rijden.

Succes

zij vind een lager tempo niet leuk. Zij wil altijd maar sneller en sneller soms werkt opmen zit rijden neit meer en moet ik de buitenteugel en harden bijnemen, want ik dus totaal neit graag goe. hebbe jullie hier nog iets voor

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 14:51

alleen maar geduld. Mischien eerst eerst een normaal tempo proberen aan te nemen het best. Elke keer een klein stapje terug. Ze vind het waarschijnlijk moeilijk. En moeilijkheden nemen zijn tijd. Wel veel figuren blijven rijden en ook veel afwisseling is erg belangrijk. Mischien een keer een sprongetje? Of lekker racen op een buitenrit. Veel buitenritten rijden doet soms wonderen met een paard;)

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 15:04

Femke16 schreef:
alleen maar geduld. Mischien eerst eerst een normaal tempo proberen aan te nemen het best. Elke keer een klein stapje terug. Ze vind het waarschijnlijk moeilijk. En moeilijkheden nemen zijn tijd. Wel veel figuren blijven rijden en ook veel afwisseling is erg belangrijk. Mischien een keer een sprongetje? Of lekker racen op een buitenrit. Veel buitenritten rijden doet soms wonderen met een paard;)

ze mag neit springen ze springt zich zelf mank (hebben we al geprobeerd) en op buitenrid durf ik ze niet volledig laten gaan. Ik hbe bang dat ik haar neit terug krijg gereden