Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Marigold schreef:het paard voorlopig aan de longe houden als het meisje les heeft?
amsterdam_30 schreef:Yamcha, noooit geweten... gelukkig hoor ik het nu pas en niet toen ik nog zo jong was. Dorienn.. sterkte met les geven. Super dat je dat doet. Kan zij voorlopig niet even op jouw pony om wat zelfverzekerder te worden? Maar ja.. ze wil natuurlijk ook op haar eigen pony.. dat snap ik..
Lastig...
Yamcha schreef:Als het paard geen respect heeft voor het meisje, moet het meisje er ook niet op. Dat is vragen om problemen, niet doen dus.
Over het algemeen luisteren paarden, pony's en honden pas redelijk naar een kind als dat kind een jaar of 14, 15 16 geweest is..... voor die tijd vegen ze de vloer ermee aan. Vandaar mijn opmerking over leeftijd.

Dorienn schreef:amsterdam_30 schreef:Yamcha, noooit geweten... gelukkig hoor ik het nu pas en niet toen ik nog zo jong was. Dorienn.. sterkte met les geven. Super dat je dat doet. Kan zij voorlopig niet even op jouw pony om wat zelfverzekerder te worden? Maar ja.. ze wil natuurlijk ook op haar eigen pony.. dat snap ik..
Lastig...
Heb het vandaag gevraagd en ze wil volgende keer weer les op mijn pony![]()
Ik ga proberen haar wat zelfverzekerder te maken, en vragen of ze gronwerk wil doen met haar eigen paard. Verdere oplossingen zie ik momenteel niet.

MyrtheNH schreef:Dat hoeft echt niet zo te zjin hoor, het gaat erom dat degene die er op zit laat merken dat zij de baas is. Toen ik zelf 10 was liet ik de allergrootste etterbakken (zowel in gedrag als in afmeting) alle hoeken van de bak zien, en zij niet mij. Maar in dit geval is het kind dus duidelijk niet aan dit paard toe. Het heeft in mijn ogen dan ook niet zoveel zin om dat te forceren. Natuurlijk kan het geen kwaad om het kind vertrouwd te maken met het paard dmv grondwerk.

MyrtheNH schreef:Het is ook afhankelijk van de rijervaring. Je kunt niet van een kind dat net begint verwachten dat ze een groot paard met gebruiksaanwijzing kunne handelen, maar ik zie hier ook wel (wedstrijd)foto's van rijdende kinderen van 10-12 jaar waar ik best jaloers op ben soms.. (jaloers in de goede zin van het woord dan).

midgie schreef:Ik zou ook het meisje er niet op laten, zou eerst eens lekker met de pony aan d egang gaan en gaan voelen waarom hij zo traag reageert.
Want bij jou reageert hij ook niet omdat je steeds harder en harder moet schoppen, dat is ook niet de manier lijkt me , je wil uiteindelijk toch verfijnde hulpen , dat krijg je niet door hard te schoppen, juist helemaal niets met het been doen lijkt me meer een oplossing.
Heeft het paard gheen lichamelijke klachten, soms kan een paard gewoon niet vanuit de achterhand weg, omdat er ergens iets is geblokkeert, zou eerst dat soort dingen uitsluiten.
Zou ook wat grondwerk doen en de knopjes erop zetten aan de hand, heb je erg veel profijt van en je win er ook meer het vertrouwen van de pony mee,
Hoe oud is de pony?
isadora schreef:Da laten kijken, het kan niet anders dan dat dit paard pijn heeft!!!!!!
xannemijn schreef:Je kan kijken of het paard op spoortjes reageert.
als je niet probeert weet je het niet.
sillyhorse schreef:xannemijn schreef:Je kan kijken of het paard op spoortjes reageert.
als je niet probeert weet je het niet.
Nou heb ik maar een paar jaar rijervaring, maar het lijkt mij niet verstandig om een kind van 8 wat nog heel veel moet leren spoortjes aan te geven.
Als iemand dat wel een goed idee vind, dan zou ik de onderbouwing wel willen weten, leer er altijd graag wat bij. (Voor ik verkeerd begrepen wordt: dit is niet sarcastisch bedoeld).