Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lindy1109 schreef:Ik heb heel veel geleerd door andere mensen goed te laten kijken naar hoe je het aan de teugel laten lopen aanpakt.
En zo samen een manier gevonden om je paard goed aan de teugel te laten lopen.

marouschka02 schreef:mijn fjord heeft zo'n harde mond dat hij onmogelijk aan de teugel is te rijden dus ik heb het maar opgegeven.
Redrumfox schreef:(arabieren lopen vaak makkelijk aan de teugel aangezien ze vaak al een goede halshouding hebben)
Ik begin gewoon altijd met los te rijden (in stap) met lange en ontspannen teugels.
(niet dat die oprichting heel hoog is
maar dan komt hij van voor wat omhoog.)
? Ik vind het persoonlijk wel belangrijk dat hij gewoon ontspannen loopt, maar ik wil hem dus niet aan laten klooien (dat hij misschien wel fijn loopt, maar geen spieren traint
)
[gast1122] schreef:Als ik mijn teugels in een boogje zou hebben, blijft hij gewoon daar met zijn hoofdje.

Hoe train ik dat dan ? Want de ontspanning is er. Somebitch schreef:Maar Michele, je paard moet toch je hand volgen? Tenminste als ik bij Zembla mijn teugels bijv in een klein boogje laat hangen, zakt hij zelf ook van voren.

Somebitch schreef:Ja toch Laus, hij moet dan toch je hand gaan volgen wat Zembla dus doet en de pony van Michele niet doet? Want die blijft op de zelfde plaats..
Maar als ik ONTSPAN ONTSPANT hij ook
En blijft hij daar lekker lopen met z'n hoofd. Heb nog wel contact, maar niet dat ik constant aan het friemelen ben met m'n teugels.
? Zodra ik m'n handen naar voren doe, doet hij dat ook en gaat hij idd richting halsstrekken.
Daarmee bedoel ik dat hij dan gewoon licht in z'n mond is en het contact ook heel licht 
?

?
Of iig een NRPS met veel Arabier erin 
Zal eens kijken of er nog meer antwoorden komen.

Gewoon in z'n geheel. Is idd een lastige vraag
Met deze tips kan ik echt iets !