Ik zeg het vaker, aan elk systeem is wel wat verkeerdeerds te noemen.
Maar dat ziet anti ldr niet
Klassiek is altijd goed..
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
runningkawa schreef:Maar hoe kun je er nu op afstuderen als je geen goed meteriaal er voor hebt?
Dus dan bedoel ik foto's van binnen van de paarden van deze ruiters.
Niet van paarden van wannabee ldr ruiterjes
En wat is er met goliath en dit systeem?
spiker schreef:Dat ben ik met je eens en ik ben er geen voorstander van, maar extreem is nog niet perce fout.Dit is extreem, hoe je het ook bekijkt.

Pipo schreef:Ik ben heel erg anti LDR. Niet als Anky of Edward of een van de GP ruiters het doen. Maar wel als de basisruiters het proberen na te doen. Degene die net zoveel gevoel in hun lijf hebben als Anky in haar topje van der pink.
En aangezien dat 99,999999999 % van de ruiters is. Denk ik nog steeds dat Bokt.nl ruiters zich er maar niet aan moeten wagen. Hoe Anky ze zich ook voelen![]()
Tineke wist het in een artikel in de IDS goed te verwoorden. Het is de universiteit van paardrijden. En die universiteit begint pas als je meerdere paarden in de GP hebt gestart.
Maar goed, dat is mijn mening
friemel schreef:Je zou haast zeggen dat wat de LDR rijders ook willen, maar dan zonder LDR. Dus wel actief en wel licht in de hand en wel met vlugge reacties op het been, met ruggebruik en de neus min of meer op de LL. Achter de LL komt bij mij wel (eens) voor maar is geen doel op zich. VWNW rijden is misschien ook nog een verschil.wat verstaan jullie onder klassiek? Alleen maar hoog ingesteld zonder ruggebruik?
) Ik vind dat geen Laag, diep en rond... Ik vind het alleen die en rond
Het lage mis ik een beetje
machie schreef:Jaaaaa, ik ga ff terug naar de foto's op pag 1&2 (niet alles gelezen) Ik vind dat geen Laag, diep en rond... Ik vind het alleen die en rond
Het lage mis ik een beetje
Citaat:Een aantal zag er helemaal niet fijn uit, van voren dan.
runningkawa schreef:Helemaal mee eens, Ilsje
Maar dat geld ook over het gewone aan de teugel rijden
kijk eens op rt hoe vaak dat hier gevraagt word
en met een beetje pech ook nog erbij, welke hulptegel daarvoor. Want alleen met de hand krijgen ze het paard niet naar beneden getrokken.
Bij paardrijden heb je gewoon goede les nodig.
En helaas hebben veel ruiters die niet.
Er word alleen maar gelet op de voorkant, paarden zijn totaal niet aan zit en been hulpen.
En rechtrichten, nog nooit van gehoord.
Dat geeft ook zeker weten schade (kiijk maar eens ff hoeveel klanten AdB heeft )
runningkawa schreef:Maar of mensen dat na gaan doen, daar ligt geen verantwoording bij bijv Anky.
Je hoort zelf zo slim te zijn om niet geen wannabee Anky of wie dan ook te zijn.
De verantwoording ligt helemaal bij jezelf
friemel schreef:Citaat:Een aantal zag er helemaal niet fijn uit, van voren dan.
Als het er van voren niet uitziet, dan is het aan de achterkant per definitie helemaaaal naatje.
Aqua8horse schreef:Zo Friemel, ben je er ook weer!
Die foto op de vorige pagina vind ik persoonlijk niet om aan te zien!
Ik ben blij dat ik dat niet nodig om mijn paard ontspannen met inspanning, met een goed gebruikte rug, heerlijk nageeflijk, met schwung, tact en impuls over alle benen gelijk te kunnen rijden.
Goede(klassieke) instructie is zeer zeker van belang. Ik denk ook dat de waarde van goede instructie nog wel eens onderschat wordt.